کد خبر 3530
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

تعیین تعرفه واردات محصولات تخت فولادی ترکیه در ابهام

تعیین تعرفه واردات محصولات تخت فولادی ترکیه در ابهام

تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد ترکیه اجرای بخشنامه افزایش تعرفه واردات محصولات تخت فولادی را به تعویق انداخت.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، ترکیه اجرای بخشنامه افزایش تعرقه واردات محصولات تخت فولادی را تا تاریخ یکم آوریل ۲۰۲۳ (۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱) به تعویق انداخت که این تصمیم به دلیل تاثیرات زلزله‌های اخیر بر جنوب کشور اتخاذ شد.

در همین حال، این تصمیم به این دلیل اتخاذ بود که فعالان بازار به واردات محصولات تخت فولادی متقاعد شوند تا محدودیت تولیدات داخلی و ناتوانی در تامین تقاضای محصولات بلند فولادی کشور جبران شود. برهمین اساس، افزایش تعرفه عوارض واردات محصولات تخت فولادی بین ۵ تا ۱۱ درصد در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) اعلام شد و تاریخ اجرای آن، ۲۷ فوریه (۸ اسفند ماه ۱۴۰۱) بود، این درحالی است که پس از اینکه دو زلزله ۷٫۷ و ۷٫۶ ریشتری در ۶ فوریه (۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) منطقه قهرمان‌مرعش ترکیه را لرزاندند و ۱۰ شهر این منطقه تخریب شدند، تولیدکنندگان اصلی فولاد این کشور تولیدات خود را متوقف کردند.

در واقع، حدود یک سوم تولیدات فولاد خام ترکیه برعهده این فولادسازان بود. در نتیجه، فعالان بازار اظهار کردند که ذخایر محصولات تخت فولادی جنوب ترکیه محدود بود و مصرف‌کنندگان نهایی سخت به دنبال پیدا کردن محصولات موردنیاز خود بودند.

در حال حاضر تقاضای محصولات تخت فولادی در ترکیه افزایش یافته است به طوری که این افزایش تقاضا قیمت‌ها در حال رشد هستند.

براساس داده‌های منتشر شده موسسه آمار ترکیه، این کشور در بازه ماه ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ حدود ۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۸۶۷ تن محصول تخت فولادی وارد کرد که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهش ۱۱٫۰۴ درصدی نشان می‌دهد. این کشور در بازه مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۸ میلیون تن و ۹۱۰ هزار و ۲۷۰ تن محصول وارد کرده بود.

انتهای خبر/

کد خبر 3530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =