کد خبر 3536
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

ورود غول فولادی کشور به آلبلاغ

ورود غول فولادی کشور به آلبلاغ

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از طی مراحل قانونی ، فولاد مبارکه قدرتمندترین غول صنعتی کشور به عنوان برنده مناقصه آلبلاغ وارد میدان بهره‌برداری از این معدن می‌شود غول صنایع فولاد کشور در آلبلاغ سرمایه‌گذاری می‌کند,

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از عص اترک؛ امان اله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: معدن آلبلاغ به عنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین معادن شهرستان پس از تحمل کش و قوس های فراوان در جهت ارائه سود دهی به عموم مردم شهرستان از فصل بهار ۱۴۰۲ در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسین‌پور تاکیدکرد: حضور معدن آلبلاغ با ظرفیت تولید روی، گامی مهم در جهت اشتغال زایی و گسترش تجارت در این شهرستان است.

 نماینده مردم شهرستان های اسفراین، بام و صفی آباد با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی درمناقصه آلبلاغ برنده شد، افزود: عملیات اجرایی، ساخت کارخانه فرآوری، توسط فولاد مبارکه از فصل بهار ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراحل ابتدایی ورود فولاد مبارکه، مطالعه، اکتشاف، بهره‌برداری و مراحل عملیات اجرایی کارخانه فرآوری انجام می‌شود، اظهار کرد: در گام اول، فولاد مبارکه با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وارد میدان خدمت می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: درفاز بعدی بهره‌برداری، پیش بینی شده است این کارخانه عظیم کشور بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد این شهرستان کند.

وی میزان ذخیره معدنی مشخص شده برای معدن آلبلاغ را ۵۰۰ هزار تن سرب و روی با عیار ۳۰ درصد برشمرد و افزود: در تلاش بودیم  تا با استفاده از جذب سرمایه‌گذارهای کلان کشوری، زمینه انتفاع مردم شهرستان از این معدن را فراهم‌کنیم تا ارزش اقتصادی آن به نفع مردم شهرستان شود.

انتهای خبر/

کد خبر 3536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =