کد خبر 3546
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

حقوق دولتی معادن کرمان پی‌گیری می‌شود

حقوق دولتی معادن کرمان پی‌گیری می‌شود

‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در استان کرمان پیگیری شده تا سقف ۱۵ درصد برای استان رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از خانه ملت، فداکار استاندار کرمان در جلسه شورای معادن استان بر برگشت سهم استان از حقوق دولتی معادن و تعیین تکلیف محدوده‌های بلوکه شده معادن تاکید کرد و گفت شرکت‌های بزرگ معدنی عملکرد خود را بموقع و درست به رسانه‌ها اطلاع رسانی کنند.

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت:۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در استان کرمان پیگیری شده تا سقف ۱۵ درصد برای استان رقم بخورد. 

وی افزود: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معادن هم باید استفاده گردد تا از ساختار سنتی به روش‌های نوین اداره شوند.

پور ابراهیمی بر تعیین محدوده‌های بلوکه شده معادن تاکید کرد.

حسینی نژاد رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان درباره مصوبات جلسه شورای معادن گفت: مشکلات تعدادی از واحدهای کوچک معدنی که ۵ محدوده بودند بررسی شد تا روند اداری ان‌ها با کسب استعلامات طی شود و مصوب شد برخی معادن شن و ماسه در راستای تسهیل سرمایه گذاری و فعالیت به روال قبل به فعالیت خود ادامه دهند.

به گفته وی در حال حاضر کرمان بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله آهن و کاتد مس کشور است، بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد مساحت استان کرمان محدوده‌های معدنی بلوکه شده است و امسال ۲۵۷ محدوده معدنی به مزایده گذاشته شده که تاکنون ۵۰ محدوده تعیین تکلیف شده است.

انتهای خبر/

کد خبر 3546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =