کد خبر 3556
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

برداشت سنتی؛ تهدیدی برای ذخایر معدنی

برداشت سنتی؛ تهدیدی برای ذخایر معدنی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برداشت سنتی، ضمن اینکه به روند استحصال مواد معدنی آسیب رسانده، ذخایر معدنی را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از ایسنا، جواد اشرفی، در جلسه سرمایه‌گذاری و بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی شهرستان سرایان که با حضور نمایندگان ایمیدرو برگزار شد، اظهار کرد: تغییر شیوه‌های برداشت و استحصال ذخایر معدنی، اصل بسیار مهمی است که باید مورد توجه معدن داران استان قرار گیرد.

وی با اشاره به تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: ایمیدرو در بحث تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود در بخش‌هایی از استان اقداماتی انجام داده که از ان جمله اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان را می‌توان نام برد.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به نقش ایمیدرو در تولید ناخالص داخلی، اظهار کرد: این هلدینگ می‌تواند در تولید ناخالص داخلی خراسان جنوبی نیز نقش مؤثری ایفا کند.

اشرفی با تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های این دو سازمان در بحث بهره‌برداری از ذخایر معدنی استان، گفت: آن چه می‌تواند برای ذخایر معدنی غنی خراسان جنوبی، ارزش افزوده به همراه داشته باشد، تکمیل زنجیره فرآوری مواد معدنی است.

وی ادامه داد: تکمیل هر حلقه در زنجیره ارزش مواد معدنی، به درآمدزایی بیشتر و ارزش افزوده بیشتر در این ذخایر کمک می‌کند؛ تکمیل این زنجیره با همت بخش خصوصی و هلدینگ‌های اقتصادی مقدور است.

معاون استاندار با اشاره به ذخایر غنی بنتونیت در شهرستان سرایان، گفت: اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم جز پودر بنتونیت محصول دیگری از این ماده معدنی ارزشمند تولید کنیم، جای تأسف دارد.

اشرفی از ویژگی‌های بنتونیت به عنوان یک ماده معدنی ارزشمند گفت و ادامه داد: این ماده معدنی در زمینه‌های پزشکی، صنعتی کاربرد دارد.

وی شرط موفقیت در تولید محصولات پرکاربرد از بنتونیت را دانش بنیان کردن اقدامات عنوان و اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها و ماشین آلات از جمله نیازمندی‌ها در مسیر تحقق این موضوع است که می‌توان آن‌ها را از محل مسئولیت‌های اجتماعی ایمیدرو محقق کرد.

معاون استاندار با تشکر از اقدامات ایمیدرو در استان، توسعه سرمایه‌گذاری‌های این هلدینگ را در حوزه معدن و صنایع فرآوری معدنی را درخواست کرد.

انتهای خبری/ 

کد خبر 3556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =