کد خبر 3565
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

درآمدزایی صنایع با دانش روز در اکتشافات معدنی

درآمدزایی صنایع با دانش روز در اکتشافات معدنی

‌وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش هم افزایی و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا گفت: جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و مزیت‌ها، زیرساخت‌ها و سرمایه انسانی غنی ما حکایت از این دارند که این مرز و بوم می‌تواند جایگاه مهم تری در اقتصاد جهان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، صولت مرتضوی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت جمعیتی در حد ۴ برار جمعیت کنونی را دارد گفت: مزیت‌های ایران در حوزه نفت، معدن و گردشگری بسیار چشمگیر است. اگر این مزیت‌ها را با دانش روز پیوند دهیم یعنی ره صد ساله در فرصتی کوتاه رفته ایم.

وی افزود: امروز در شرایط تحریم‌های ناعادلانه هستیم و صنعت نفت ما را تحریم کرده اند. در این شرایط هر قدر بر فعالیت‌های دانش بنیان تاکید کنیم و تولیدات دانش بنیان داشته باشیم، صنعت ما در برابر تحریم بسیار مقاوم‌تر می‌شود و می‌توانیم به راحتی صادرات را توسعه دهیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر در اکتشافات معدنی، به دانش روز مسلح شویم می‌توانیم در صنایع مختلف درآمد بسیاری حاصل کنیم و در اقتصاد جهان جایگاه مهم تری خواهیم یافت.

صولت مرتضوی گفت: در بخش کشاورزی حدود هشت میلیون هکتار کشت آبی داریم و راندمان آبی ما ۳۰ در صد است و اگر این راندمان ۶۰ درصد شود ۱۶ میلیون هکتار کشت آبی خواهیم داشت که به معنای تحولی بزرگ در این بخش است.

وی افزود:در گردشگری مزیتی بالای ۲۰ میلیارد دلار داریم و با مجموع این مزیت‌ها این کشور را نمی‌توانند شکست دهند. ضمن اینکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد کشور قدری هستیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:با اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و توسعه بازار، صنعت فولاد کشور ما توسعه خوبی یافته و اگر تولید دانش بنیان را در این زمینه توسعه دهیم این صنعت نیز متحول می‌شود.

مرتضوی کم بودن تیراژ تولید را عامل عدم تعادل در اقتصاد دانست و گفت: باید افزایش تولید را در اولویت قرار دهیم تا بازار رقابت پذیری داشته باشیم.

وی جوانگرایی و تخصص گرایی در مدیریت صنایع کشور را در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری دانست و گفت:همایش امروز پیوند مبارکی بین برخی کارخانجات و مراکز علمی کشور بود و امیدوارم موجب رونق اقتصاد، افزایش بهره وری و کمک به توسعه کشور شود.

کد خبر 3565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =