کد خبر 3568
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

۵۰ درصد معادن زنجان غیر فعال است

۵۰ درصد معادن زنجان غیر فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حالی ۴۴۱ معدن معادل ۵۰ درصد از معادن استان غیر فعال است که استان زنجان ۲.۵ درصد حجم سرمایه‌گذاری کشور را داراست.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از ایرنا، مجید گلشنی منفرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: هزار و ۲۳۱ واحد تولیدی صنعتی در استان وجود دارد که یک درصد واحدهای صنعتی کشور را شامل می‌شود و این استان به لحاظ حجم سرمایه گذاری نیز ۲.۵ درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۹ هزار واحد صنفی ثبت شده در استان وجود دارد که زیر نظر ۹۰ اتحادیه فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: بر این مبنا در سند راهبردی سازمان هدف بزرگ رشد ۱۰.۹ درصدی برای صنعت و معدن در نظر گرفته که عدد بزرگی است و برای تحقق این امر باید سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شود.

وی یادآور شد: در سند راهبردی سهم رشد بخش بهره وری ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است و این یعنی اینکه به فکر جدید نیاز داریم و در این میان تشکل‌ها در توسعه صنعتی نقش مهمی دارند.

این مسئول ادامه داد: نگاهمان به تشکل‌های صنعتی صرفا به عنوان بازوهای اجرایی نیست، بلکه باید بازوی فکری باشند تا در پیشبرد کارها نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی استان این است یک زنجیره‌های حلقه تولید باید شکل بگیرند و نکته دوم اینکه ارتقای تنوع سبد محصولات استان در گرو ارتقای دانش فنی است.

انتهای خبر/

کد خبر 3568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =