کد خبر 357
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

ذوب آهن اصفهان صادرات به اروپا را آغاز کرد

ذوب آهن اصفهان صادرات به اروپا را آغاز کرد

شرکت ذوب آهن اصفهان به‌عنوان اولین و تنها دارنده گواهینامه‌های معتبر HOMOLOGATION در ایران، از این پس قادر به صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد نورانیان مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب‌آهن گفت: طی یکسال اخیر شاهد چند اتفاق تأثیرگذار بر بازار فولاد در کشورهای همسایه و منطقه بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تغییر دولت حاکم در افغانستان به‌عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف صادراتی و محدودیت شدید صادرات فولاد به این کشور و همچنین جنگ در اوکراین و به‌دنبال آن سقوط شدید قیمت فولاد اشاره کرد که این عوامل در کنار رقابت منفی قیمتی رقبا و ادامه شرایط ناشی از تحریم‌ها، فرآیند صادرات محصولات فولادی را  وارد فاز جدیدی کرد.

در واکنش به این شرایط، استراتژی توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار گرفت و پس از مذاکرات فشرده قرارداد صادرات محموله میلگرد منعقد و محموله مذکور برای اولین‌بار توسط واگن‌های اروپایی به‌طور مستقیم از محل کارخانه تا اروپای شرقی حمل شد.

وی در ادامه افزود: امروزه بیش از گذشته نیازمند تمایز در مقایسه با رقبا هستیم و در این راستا گسترش صادرات به کشورهای اروپایی به‌دلیل توانمندی‌های ذوب‌آهن در مقایسه با سایر رقبا و از طرفی فرصت ایجادشده برای جایگزینی در برخی بازارهای سنتی رقبای منطقه‌ای، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است؛ بدین منظور پیگیری و تمدید گواهینامه CARES از کشور انگلستان و همچنین اخذ گواهینامه HOMOLOGATION از کشور آلمان انجام گردیده است.

لازم به توضیح است شرکت ذوب آهن اصفهان به‌عنوان اولین و تنها دارنده گواهینامه‌های معتبر یاد شده در ایران، از این پس قادر به صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی خواهد بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =