کد خبر 3572
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

سخنگوی صنعت برق در گفت‌گو با آهن نیوز:

هیچ مشکلی در تامین برق صنابع نداریم

هیچ مشکلی در تامین برق صنابع نداریم

در حالی سخنگوی صنعت برق کشور، خبر از نبود هیچ مشکلی در تامین برق صنایع می‌دهد که اکثر فعالان صنعت بالاخص فولادی‌ها متفق‌القولند که در سال حداقل سه ماه کارخانه‌های فولادی به علت کمبود برق با خسارت قابل توجهی مواجه‌اند.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز، ای‌که کمبود برق صنایع در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد یا خیر و یا این این‌که سهمیه‌بندی برق رسانی به صنایع به چه شکلی خواهد بود از ابهاماتی است که نگرانی صنعتگران بالاخص صاحبان صنایع مادر (صنعت فولاد) را تشدید کرده است. گفته ‌می‌شود برآورد وزارت نیرو، افزایش حدود ۶۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق تا پایان سال جاری است، این در حالیست که کمبود برق شبکه در پیک حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات برآورد می‌شود این در حالی است که طبق گزارشی که از سوی شرکت توانیر منتشر شد، «صنایع» بیشترین مصرف‌کننده برق در شش ماه ابتدایی سال جاری بودند. بر این اساس، در شش ماهه اول امسال در مجموع ۳۴ درصد از برق کشور در بخش صنعت به مصرف رسید. پس‌ازآن بخش خانگی با ۳۳.۷ درصد در رده دوم و بخش کشاورزی نیز با ۱۵٫۴ در دره سوم بیشترین مصرف‌کننده برق قرار گرفتند.

به هر حال نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت این است که تابستان سال جاری (۱۴۰۱)، به اندازه سال گذشته با قطعی برق مواجه نبودیم اما قطعی برق در بخش صنایع و خانگی را همچنان در برخی از مناطق کشور شاهد بودیم.

هر چند تاکنون آمار دقیقی درباره خسارت قطعی برق صنایع در تابستان امسال اعلام نشده است، اما بسیاری از صنعتگران بالاخص در حوزه فولاد از ضررهای چندمیلیارد دلاری گله داشته‌اند.

اما سوال این است.آیا سال پیش‌رو قرار است صنعت فولاد با ضررهای میلیارد دلاری همچون سال گذشته مواجه شوند یا وضعیت در سال جدید بهتر خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشورمان در گفتگو با خبرنگار آهن‌نیوز می‌گوید:  دوره محدودیت های زمستانی که ناشی از محدودیت ها در تامین سوخت بود که به پایان رسیده و امروز هیچ صنعتی با مشکلات برقی مواجه نیست.

وی ادامه داد: اگر کارخانه زنجیره فولادی را می‌شناسید که دارای محدودیت برقی است بفرمایید تا ما برای رفع مشکل پی‌گیری کنیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشورمان؛ هیچ صنعتی امروز در برق محدودیت ندارد و در سال جدید نیز هیچ مشکلی برای تامین برق وجود ندارد.

انتهای خبر/

کد خبر 3572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =