کد خبر 3575
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

لیگ برتر فوتبال| تفاوتِ" ۳ "مس

لیگ برتر فوتبال| تفاوتِ" ۳ "مس

استان کرمان در فصل اخیر با داشتن سه نماینده در لیگ برتر، بیشترین سهم را در بین استان‌های دیگر کشور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از ایسنا، تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال عملکرد بهتری نسبت به دو نماینده دیگر استان کرمان در لیگ برتر داشت و تا اینجای فصل به عنوان یکی از چهار ضلع صدر جدول لیگ شناخته شده است؛ تیمی که شکست دادنش کار راحتی نیست و همیشه می‌توان انتظار داشت که از حریفان، چه بالانشین و چه قعرنشین، امتیاز بگیرد.

این تیم در هفته‌ای از لیگ برتر که گذشت می‌توانست با شکست استقلال، با این تیم هم‌امتیاز شود اما پیروزی یک بر صفر برابر حریف تهرانی را در ثانیه‌های آخر با شکست ۲ بر یک عوض کرد و فاصله‌اش با استقلال به ۶ امتیاز رسید. هرچند اعضای این تیم سیرجانی به شدت نسبت به عملکرد داور در این بازی اعتراض داشتند و به هیچ وجه خود را مستحق شکست در این بازی نمی‌دانستند.

با این حال، گل‌گهر بین سه تیم کرمانی لیگ برتر، بهتر عمل کرده و هرچند در حضور سپاهان، پرسپولیس و استقلال، عملیات غیرممکنی به نظر می‌رسد اما هنوز هشت هفته تا پایان فصل باقی مانده و با توجه به اینکه دیدارهای برگشت پرسپولیس-سپاهان و داربی پایتخت هنوز انجام نشده‌اند، برای فتح جام قهرمانی لیگ برتر هم شانس دارد.

تیم مس رفسنجان در هفته‌های ابتدایی این فصل لیگ برتر فوتبال عملکرد سینوسی از خودش به نمایش گذاشت؛ اتفاقی که باعث شد انتقادات بسیاری از سوی هواداران متوجه کادر فنی تیم شود. البته انتقاداتی که به حق هم بودند چرا که عملکرد این تیم در فصل جاری تفاوت زیادی با آنچه در فصل گذشته از رفسنجانی‌ها شاهد بودیم، داشت.

این تیم اما در چند هفته اخیر مسابقات به روال سابق خودش بازگشت و موفق شد چند نتیجه خوب را کسب کند؛ نتایجی که باعث صعود آن‌ها به رتبه‌های بالاتر در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران شد. آخرین پیروزی این تیم در لیگ برتر به برد ۴ بر صفر این تیم مقابل صنعت نفت آبادان بازمی‌گردد، پیروزی‌ای که می‌توان گفت مقتدرانه‌ترین برد نارنجی‌پوشان رفسنجان تا اینجای فصل است.

البته پیروزی پرگل یک تیم مقابل صنعت نفت آبادان به هیچ عنوان ملاک ارزیابی دقیقی از شرایط آن تیم نیست چون نفتی‌های آبادان در این فصل بدترین عملکرد خودشان را حداقل در دو سال اخیر تجربه می‌کنند و با عملکردی که در هفته‌های اخیر داشته‌اند کاندیدای اصلی سقوط به لیگ دسته اول هستند هر چند نباید این نکته را از نظر دور داشت که مشکلات مالی رفسنجانی‌ها در هفته‌های اخیر حواشی زیادی از جمله در هتل محل اقامت در بر داشت و ذره‌بین رسانه‌ها را به سمت این تیم معطوف کرد.

مدیرعامل باشگاه، چند روز قبل خبرهای خوشی را در جشن روز جوان اعلام کرد و از مصوبه هیأت مدیره شرکت مبنی بر واریز مبلغ قابل توجهی به باشگاه و رفع شدن دغدغه‌های عوامل تیم فوتبال و سایر تیم‌های ورزشی باشگاه خبر داد.

بدون‌شک رفع دغدغه‌های مالی در باشگاهی مانند مس رفسنجان که این روزها پیروزی‌های پی‌درپی کسب کرده است می‌تواند راه را بر هر گونه بهانه‌جویی برای نتیجه نگرفتن ببندد. از سوی دیگر با آماده شدن زمین چمن شماره یک مجموعه شهدای مس رفسنجان و مجموعه‌های تمرینی آن، نارنجی‌پوشان به زودی نقل مکان کرده و می‌توانند بازی تاکتیکی خود را در زمین هموار دنبال کنند.

فرصتی که مس کرمان از آن استفاده نکرد

مس کرمان در حال حاضر با کسب ۱۹ امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد و با منطقه سقوط ۶ امتیاز قاصله دارد؛ فاصله‌ای که می‌توانست با پیروزی مقابل فولاد بیشتر شود و شاگردان فرزاد حسین‌خانی در ادامه مسابقات با آرامش خاطر بیشتری کار خودشان را در بالاترین سطح فوتبال ایران دنبال کنند اما این اتفاق رخ نداد و به نوعی می‌توان گفت آن‌ها هدیه مس رفسنجان پس از پیروزی پرگل مقابل نفت آبادان را با توقف مقابل شاگردان علیرضا منصوریان پس فرستادند تا هواداران این تیم کرمانی همچنان از بقای تیم محبوب خود مطمئن نباشند.

بازی با تراکتور عیار مس را مشخص می‌کند

در لیگ‌های مختلف فوتبال جهان برخی پیروزی‌ها ملاک ارزیابی شرایط تیم‌های برنده نیستند. مانند پیروزی مس رفسنجان مقابل صنعت نفت آبادان در لیگ برتر فوتبال ایران. به علت اینکه برزیلی‌های ایران در هفته‌های اخیر لیگ با هدایت ادسون تاوراس در اکثر مسابقات خود شکست خورده‌اند و از شرایط اوج فاصله زیادی دارند. به نوعی شاید بتوان گفت که این تیم با ذهنیت بازنده وارد زمین مسابقه می‌شود؛ حالا هرچقدر هم که می‌خواهد تلاش کند اما این تیم آنقدر در بازی‌های خودش شکست خورده که ته ذهن بازیکنانش شاید از پیش بازنده بودن وجود دارد.

البته باید گفت عملکرد مس رفسنجان در طول چند هفته اخیر بسیار مطلوب بوده و به نظر می‌رسد ربیعی و شاگردانش از آن شرایط سینوسی ابتدای فصل خارج شده باشند؛ اتفاقی که با گلزنی گادوین منشا مهاجم نیجریه این تیم روند رسیدن به آن تسهیل شد و باید دید مس رفسنجان در بازی هفته آینده خودش مقابل تراکتور که بازی سخت‌تری نسبت به مصاف مقابل شاگردان ادسون تاوارس در تیم صنعت نفت آبادان است چه نتیجه‌ای کسب می‌کند.

این مسابقه از آنجا برای شاگردان ربیعی از اهمیت زیادی برخوردار است که نتیجه این مسابقه عیار مسی‌های رفسنجان را به نمایش می‌گذارد؛ به ویژه اینکه بازی در خانه تراکتور برگزار می‌شود و شاگردان پاکو خمس اسپانیایی به هیچ عنوان دوست ندارند دومین شکست متوالی داخل خانه را این بار مقابل مس رفسنجانی متحمل شوند که از نظر فنی تفاوت زیادی با تی‌تی‌ها دارد. البته نباید از دایره انصاف خارج شد که مس رفسنجان تا اینجای فصل هم نتایج خوبی گرفته و توانسته بالاتر از تیم‌هایی مانند فولاد قرار گیرد و شانه‌به‌شانه با تراکتور رقابت کند.

انتهای پیام/

کد خبر 3575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =