کد خبر 3583
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

بزرگترین تولیدکننده نیکل جهان دلار را کنار گذاشت

بزرگترین تولیدکننده نیکل جهان دلار را کنار گذاشت

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که غول معدن روسیه موسوم به شرکت نوریلسک نیکل، در اقدامی که نشان دهنده تغییر شکل تجارت جهانی کالاست، بخشی از فلزات خود را به قیمت‌های تعیین شده در شانگ‌های به یوآن چین می‌فروشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از تسنیم؛ بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که غول معدن روسیه موسوم به شرکت نوریلسک نیکل، در اقدامی که نشان دهنده تغییر شکل تجارت جهانی کالاست، بخشی از فلزات خود را به قیمت‌های تعیین شده در شانگ‌های به یوآن چین می‌فروشد.

به گفته منابع آگاه، حجم مشخصی از نیکل در بازار نقدی با قیمت ترکیبی بورس فلزات لندن (LME) و بورس آتی شانگ‌های (SHFE) به فروش می‌رسد و محموله‌هایی که در شانگ‌های قیمت‌گذاری شده‌اند به یوان پرداخت می‌شود.

این تحولات در پرداخت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت به دنبال افزایش حضور خود در چین و افزایش فروش به بزرگترین مصرف کننده مواد خام در جهان است.

روسیه نزدیک به ۱۰ درصد از عرضه جهانی نیکل را تولید می‌کند، که نیکل نوریلسک با سهمی بیش از ۲۰ درصد، رتبه اول را از نظر تولید نیکل با عیار بالا در جهان دارد.

اگرچه ولادیمیر پوتانین، میلیاردر روسی و سهامدار اصلی شرکت نوریلسک نیکل، شخصاً توسط ایالات متحده و بریتانیا تحریم شده است، خود این شرکت مشمول مجازات نشده است. با این حال، خریداران غربی از خرید مستقیم کالاهای روسی اجتناب کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که پکن مایل به بستن قراردادهای بلندمدت و آتی به قیمت‌های شانگ‌های است و مذاکرات چین با روسیه در این باره در حال انجام است و ممکن است شامل ترکیبی از قیمت‌گذاری بورس لندن LME و بورس شانگ‌های SHFE باشد.

در حال حاضر، اکثریت قریب به اتفاق تجارت کالا در جهان بر اساس قیمت‌های معیار جهانی به دلار آمریکا است. اما این روند ممکن است تغییر کند چرا که روسیه و چین به دنبال راه‌هایی برای افزایش تجارت با ارزهای محلی و کاهش وابستگی به دلار هستند.

انتهای خبر/

کد خبر 3583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =