کد خبر 3596
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۳۷۷۰ هزار تن 

افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۳۷۷۰ هزار تن 

‌مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با حضور ۹۳ درصدی سهامداران به منظور افزایش سرمایه سهام این شرکت با حضور اعضا مجمع، نماینده سازمان بورس و حسابرسی و مدیرعامل شرکت جهان فولاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز؛ مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: با دو پروژه احیا مگامدول و مگا مدول ۲ ظرفیت تولید آهن اسفنجی ما را از ۹۶۰ هزارتن به ۳/۷۷۰ هزار تن افزایش می‌یابد که برای به ثمر رسیدن این دو پروژه به حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمندیم.
علی پورمعصومی افزود: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مورد نیاز برای این دو پروژه در اردیبهشت ماه توسط سهام‌داران مصوب و ثبت شد؛ ۴۰۰۰ میلیارد تومان آن را نیز از محل منابع داخلی تأمین سرمایه کردیم و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز در صورت تصویب تقاضای افزایش سرمایه ما در مجمع امروز تامین می‌شود.

او ادامه داد: اگر این دو پروژه احیاء ما به بهره‌برداری برسد؛ سال آینده ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۳۷۷۰ هزار تن می‌رسد البته با توجه به محدودیت‌های انرژی صنایع ۳۴۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

همچنین در مورد شمش با افزاییش تولید تا سقف یک میلیون تن مواجه می‌شویم.

در پایان این مجمع پس از ارائه گزارش توسط نماینده سازمان حسابرسی با رای مثبت اکثریت حضار افزایش سرمایه از ۶۵۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰۰ میلیاردتومان (۱۵/۳۸ درصدی) مجتمع شرکت جهان فولاد سیرجان به تصویب رسید.

انتهای خبر/

کد خبر 3596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =