کد خبر 3613
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

روند کاهشی قیمت میلگرد و آهن ادامه دارد

روند کاهشی قیمت میلگرد و آهن ادامه دارد

در بازار آهن و فولاد این روزها از یک طرف روند قیمت نزولی و از طرف دیگر تقاضا عقب نشسته تا قیمت به کف خود برسد، بنابراین بازار سیاست صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت تا اوایل اردیبهشت ماه که چشم‌انداز بازار قابل بررسی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در بازار داخلی علیرغم افزایش قیمت در بازار جهانی آنچنان‌که در هفته‌های قبل گذشت، دولت به شدت در پی کاهش قیمت است.

تنش پیش آمده برای عرضه‌های هفته گذشته در بورس کالا نشان دهنده آن بود که وزارت صمت تابع منطق اقتصادی نیست و به فاکتور قیمت به عنوان کلید موفقیت یا شکست خود نگاه می‌کند. آنچه مسلم است دولت به شدت در پی آن است که قیمت را در بازار داخلی پایین بیاورد و هدفش شمش در محدوده ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان تمام شده می‌باشد، به همین دلیل هم در هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود که عرضه‌های آهن اسفنجی و شمش با افزایش تناژ و کاهش قیمت پایه در بورس کالا روبه‌رو گردد.

نوردکارها درگیر کمبود شمش هستند که ناشی از ابطال معاملات بورس کالا در اوایل اسفند هستند از این رو از روش استقبال می‌کنند اما رفتار دولت باعث ایجاد نگرش منفی نسبت به روند بازار می‌گردد. در نتیجه تقاضا آنچنانکه شاهد آن بودیم افت خواهد کرد بخصوص آنکه تنها یک هفته کاری عملا برای بازار باقی نمانده است و در طول این مدت تا آخر فروردین ماه کارخانه‌های شمش و نوردکارها فرصت خواهند داشت تا موجودی خود را بازسازی کنند. پس از آن دوباره دولت درگیر تعارض بین مساله قیمت و تقاضا خواهد بود. از یک طرف روند قیمت نزولی است از طرف دیگر تقاضا عقب نشسته است تا قیمت به کف خود برسد بنابراین بازار سیاست صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت تا اوایل اردیبهشت ماه که چشم انداز بازار قابل بررسی باشد.

بازار آهن‌آلات به روند کاهشی قیمت که از حدود ۱۰ روز قبل آغاز شده ادامه داد و دیروز تیرآهن و میلگرد در واکنش به افت قیمت ارز و طلا بین ۸ تا ۱۰ درصد ارزان‌تر شد.
بررسی‌ها از بازار آهن نشان می‌دهد که همچنان روند کاهنده قیمت‌ها در این بازار ادامه داشته است. امروز درب کارخانه هر کیلوگرم میلگرد آجدار ۱۰ با کاهش ۱.۶ درصد نسبت به روز سه‌شنبه ۲۴ هزار و ۶۳۰ تومان خرید و فروش شد. آخرین روز معاملاتی هفته قبل (سه‌شنبه ۱۶ اسفند) هر کیلو میلگرد ۲۵ هزار و ۳۰ تومان بود. میلگرد ۱۲ هم از کیلویی ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان به ۲۴ هزار و ۵۸۰ تومان رسید که افت ۱.۶ درصد را نشان می‌دهد.
اما بازار تیرآهن کاهش قیمت سنگینی را دیروز تجربه کرد؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن ۱۴ در بنگاه اصفهان ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان فروخته شد که از افت ۱۰ درصد نسبت به ۱۶ اسفندماه حکایت دارد. هر کیلو تیرآهن ۱۴ هم با کاهش ۸.۶ درصد درب کارخانه ۳۲ هزار تومان به فروش رسید.
هم‌چنین انواع ورق کاهش بین ۳ تا ۷.۵ درصد را نسبت به روز سه‌شنبه تجربه کرد. هر رول ورق سیاه ۲ سایز ۱۲۵۰ فولاد مبارکه ۳۲ هزار و ۱۵۶ تومان فروخته شد که ۷.۵ درصد کاهش را نسبت به روز سه‌شنبه نشان می‌دهد.
قیمت هر ورق رنگی فولاد مبارکه سایز ۱۲۵۰ هم ۶۳ هزار و ۴۸۷ تومان معامله شد که از کاهش ۲.۸ درصد نسبت به روز سه‌شنبه حکایت دارد. ورق رنگی چین هم در سایزهای ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ کاهش ۳.۴ درصدی قیمت را در بنگاه تهران تجربه کرد.
قیمت آهن همواره از نوسانات نرخ طلا و ارز تاثیر می‌گیرد. آخرین قیمت‌ها در بازار ارز نشان می‌دهد دلار در بازار آزاد به کمتر از ۴۴ هزار تومان رسیده و احتمال افت مجدد قیمت آهن در بازار فردا وجود دارد.

روند کاهشی قیمت میلگرد و آهن ادامه دارد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوب اومد پایین IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    خدا را شکر ک اومد پایین