کد خبر 3675
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

افزایش ۲۰ درصدی قیمت فولاد با کربن‌زدایی

افزایش ۲۰ درصدی قیمت فولاد با کربن‌زدایی

مدیرعامل آرسلورمیتال در سخنرانی اخیر خود پیرامون تولید فولادهای کم‌کربن گفت: در آینده حذف کربن از فولاد می‌تواند تا ۲۰ درصد هزینه‌ها را افزایش داده و کسب‌وکار تولیدکنندگان فولاد را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، مدیرعامل آرسلورمیتال در سخنرانی اخیر خود پیرامون تولید فولادهای کم‌کربن گفت: در آینده حذف کربن از فولاد می‌تواند تا ۲۰ درصد هزینه‌ها را افزایش داده و کسب‌وکار تولیدکنندگان فولاد را تحت تأثیر قرار دهد این در حالی است که مدیرعامل این شرکت بزرگ صنعتی بر این باور است که این ۲۰ درصد افزایش قیمت، به دلیل کم بودن حاشیه سود فولادسازانکه ناشی از افزایش هزینه‌هایی نظیر قیمت جهانی انرژی است، فولادسازان را از نظر تجاری در بازارهای فروش با مشکل مواجه می‌کند.

وی معتقد است که کربن‌زدایی نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و فولادسازان می‌توانند از پس آن بر بیایند، ولی این موضوع می‌تواند به طور مثال تا حداقل ۲۰۰ دلار قیمت یک خودرو را افزایش دهد.

آرسلورمیتال دومین فولادساز بزرگ جهان، متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ کربن خنثی شود. این شرکت بالغ بر ۸۰ میلیون تن تولید فولاد خام تولید می‌کند که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد. آرسلورمیتال در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کانادا، هند، آفریقای جنوبی، آلمان و... بوده و در حال فعالیت جدی و تأثیرگذار در سرتاسر زنجیره فولاد است.

انتهای خبر/

کد خبر 3675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =