کد خبر 3685
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

تاثیر دیدار دو غول فولادسازی جهان در بازارهای بین‌المللی

تاثیر دیدار دو غول فولادسازی جهان در بازارهای بین‌المللی

روسای جمهور روسیه و چین به عنوان دو غول فولادسازی جهان احتمالا در آوریل یا اوایل ماه می (فروردین یا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در مسکو دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، رویترز گزارش داده است که ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، روسای جمهور روسیه و چین به عنوان دو غول فولادسازی جهان احتمالا در آوریل یا اوایل ماه می (فروردین یا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در مسکو دیدار خواهند کرد.

دیدار احتمالی روسای جمهور دو غول فولادسازی جهان در نیمه بهار سال آینده، از هم اکنون همه چشم‌ها و تحلیل‌های فعالان بازار فولاد جهان را به خود معطوف کرده است.

در همین حال، تازه ترین آمارها نشان می دهد: چین با تولید فولاد یک میلیارد و ۱۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ میلادی – باوجود کاهش ۲٫۱ درصدی تولید- همچنان غول نخست فولادسازی دنیاست. همچنین تولید آهن خام چین در سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهش ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تنی (۰٫۸ درصدی) نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی به ۸۶۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تن رسید.

علاوه بر این، روسیه با تولید ۷۱ میلیون و ۴۶۹ هزار تن فولاد خام در سال ۲۰۲۲ -کاهش ۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ – به عنوان پنجمین تولیدکننده برتر دنیا نام گرفته است. البته تولید آهن خام این کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۷ ملیون و ۲۰ هزار تن بود.

آخرین دیدار  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین به شهریورماه امسال – در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سمرقند- برمی‌گردد.

انتهای خبر/

کد خبر 3685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =