کد خبر 373
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

جنگ "روسیه و اوکراین" فرصت طلایی برای فولاد ایران

جنگ "روسیه و اوکراین" فرصت طلایی برای فولاد ایران

سومین نمایشگاه بازرگانی- صنعتی ارمنستان فرصت مغتنمی برای فولادسازان کشورمان به‌منظور توسعه صادرات محصولات‌شان و حضور قوی در بازار اوراسیا است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در دو سال گذشته شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز دو نمایشگاه بین‌المللی در ایروان (پایتخت ارمنستان) با حضور مسئولان ارشد وزارت صمت بودیم و این روزها تجار، بازرگانان و صنعتگران ایرانی مهیای سومین حضور پرقدرت در این کشور می‌شوند.

سومین نمایشگاه بازرگانی- صنعتی ارمنستان از تاریخ یکم لغایت چهارم شهریورماه (۲۳ تا ۲۶ آگوست) در ایروان با حضور صنعتگران و تجار از ارمنستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان در محورهای فولادسازی، تجهیزات نفت و گاز، پتروشیمی، آب و برق و انرژی، صنعت ساختمان، کشاورزی و صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو برگزار می‌شود.

"حسن مرتجی" برگزارکننده این نمایشگاه می‌گوید: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای فولادسازان ایرانی برای توسعه صادرات محصولات‌شان خواهد بود؛ به نظر می‌رسد فضای بین‌المللی به‌وجود آمده به‌ویژه پس از جنگ روسیه و اوکراین، فرصت‌های بسیار خوبی برای حضور فولادسازان و صنایع فولادی کشورمان قرار داده تا با حضور در ارمنستان، به گسترش بازارهای خود در این کشور به‌عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا بپردازند.

وی اضافه کرد: اتفاق مهمی که در صنعت فولاد جهان شاهد آن هستیم، جنگ بین روسیه و اوکراین است. مطابق آمارهای سال ۲۰۲۱ اوکراین ۲۱.۹ میلیون تن تولید فولاد داشته که ۵.۸ میلیون تن آن در داخل مصرف و مابقی حدود ۱۶ میلیون تن را صادر کرده است و این میزان تولید از صادرات جهان حذف می شود.

این برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی ادامه‌داد: روسیه نیز ۷۲ میلیون تن تولید فولاد داشته که ۳۵ میلیون تن آن را صادر می‌کرده است و با اعمال تحریم‌ها این رقم کمتر خواهد شد؛ بر این اساس یک ظرفیت خالی بین ۱۶ تا ۴۵ میلیون تن از صادرات فولاد جهان حذف خواهد شد که بخش عمده آن به کشورهای اروپایی و بخش کمتری به ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شد و همه اینها به معنای یک فرصت مطلوب صادراتی برای کشورمان است.

وی تصریح‌کرد: باید بتوانیم از این فرصت طلایی استفاده کنیم، چرا که در غیر این صورت چینی‌ها به راحتی از آن استفاده خواهند کرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =