کد خبر 3734
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ + حداقل حقوق و جزئیات

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ + حداقل حقوق و جزئیات

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش یافت، به گونه‌ای که طبق گفته‌های وزیر کار، حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار ۳/۳ نفر از مبلغ شش میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان به هشت میلیون و ۸۲ هزار و ۶۰ تومان افزایش یافت.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از برنا؛ سرانجام پس از مذاکرات فراوان میان نمایندگان کارگران و کارفرمایان با مسئولان دولت، حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین شد.

جلسه شورای عالی کار از عصر روز گذشته _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه_ شروع شده بود که در ساعت ۰۲:۳۰ بامداد امروز _دوشنبه بیست‌ونهم اسفند ماه_ بعد از هشت ساعت جلسه و مذاکره، مزد کارگران برای سال آینده تعیین شد.

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش یافت، به‌گونه‌ای که حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۴ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۱۳۹ هزار به ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان رسید.

بر اساس این گزارش، حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

بر اساس تصمیم شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ۲۷ درصدی به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان برای خانواده ۳.۳ نفری رسید؛ همچنین حداقل دریافتی ماهانه کارگران با دو فرزند به هشت میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۶۰ و حداقل دریافتی ماهانه کارگران با یک فرزند به هشت میلیون و ۴۹ هزار و ۱۱۲ تومان رسید.

حداقل دریافتی یک کارگر مجرد در ماه بدون داشتن سابقه کار به هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان رسید.

اخبار ویژه اقتصادی و تحلیل‌های حوزه صنعت فولاد را در پیام‌رسان "بله" پایگاه خبری آهن‌نیوز به آدرس ahan_news@ بخوانید.

انتهای پیام/

کد خبر 3734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله کریمی IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    سلام.من یک کارگر هستم که کارفرمای من یک کارخونه پوستگیر و یک کارخانه آرد و یک کارخانه بیسکویت و یک آپارتمان پنج طبقه دو واحدی و دو تا خونه بزرگ وسط خیابان عباس آباد اصفهان داره و دو تا پسرش هم خارج از ایران تحصیل میکنن اما با این تعیین حقوق هر سال کمترین کمترین حقوق به پرسنلش میده و همیشه داره از وضعت بازار میناله در حالی که هر سال تولیداتش گرانتر گرانتر میشه و بیشتر سود میکنه . حالا دولت این وسط قاضی با این تورم گرانی کرایه مسکن و خوار و بار زندگی واقعا این تعیین مزد ظلم در حق کارگران هست یا نه ؟؟ به ما قشر بگید چطوری نرخ تورم حساب کردید و این افزایش حقوق تعیین کردید؟؟ از خشم خدا بترسید که آه کارگران و خانوادشان دامنگیرتان میشه.
  • علی US ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    خدا لعنتتون کنه خودتون میتونید اینجوری زندگی کنید.
  • محمدرضا TR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    باسلام و درود فراوان خدمت شما عزیزان اینجانب محمدرضا رمضانی بازنشسته هستم مستأجر سالهای سال است که تمامی حقوق برای اجاره آپارتمان مبدهم بسختی مقاومت میکنیم نجومی بگیران بدانید که باید پاسخگو باشید آقای رییس‌جمهور پاسخگو باشد بنزین باکشورهای دیگر مقایسه میشود چرا حقوق بازنشستگی وکارگران مقایسه نمیشود تاکی صبرکنیم تحمل کنیم ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    سلام خسته نباشید خدمت شما دوست گرامی مسولان کشورغزیز ایران اسلامی بخدا قسم عدد ۱۷ عددی نیست فقط با این گرانی خودتانخوب میدانید شما را به امام رضا علیه السلام قسم میدهم یک کمک خوبی به کارگر ساده که ۳۰سال کار کرد الآنم مریض است کمک کنید و خداوند متعال نگهدار مسولان کشورغزیز ایران اسلامی باشد امین خداحافط