کد خبر 3763
۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

معامله شمش فولاد با دلار ۳۴ هزار تومانی در بورس کالا

معامله شمش فولاد با دلار ۳۴ هزار تومانی در بورس کالا

نرخ دلار کشف شده شمش فولاد در بورس کالا طی یک ماه گذشته ۲۱ درصد اصلاح را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار کشف شده شمش فولاد در بورس کالا طی یک ماه گذشته ۲۱ درصد اصلاح را نشان می‌دهد.

نرخ دلار کشف شده در معاملات بورس کالا به روند نزولی خود ادامه داده و برای دومین هفته، در زیر نرخ دلار بازار مبادله ارزی قرار گرفته است.
در معاملات روز دوشنبه بورس کالا، نرخ دلار برابر ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان کشف شد که نسبت به دلار صادراتی فولادسازان، ۶/۸%- ارزانتر بوده، لکن با دلار بازار اول (۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان)، همچنان ۱۹%+ گران‌تر است!
این درحالی است که بازار با اتصال گازطبیعی واحدهای فولادی شاهد رشد تولید و بهبود عرضه و اصلاح قیمت‌های شمش فولاد است. نرخ دلار کشف شده شمش فولاد بورس کالا در اسفندماه به ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان نیز رسیده بود که اکنون ۲۱%- پایین آمده است.

معامله شمش فولاد با دلار ۳۴ هزار تومانی در بورس کالا

همچنین معاملات بورس کالا در سال گذشته بالغ بر ۲۹ میلیارد دلار برآورد شده است، این درحالی است که سیاست دولت و صمت در فاصله‌گیری از الگوی سهمیه‌بندی و قیمت‌گذاری دستوری مواد اولیه و واگذاری این مسئولیت به مکانیزم بازار از طریق انجام معاملات بورس کالا موفقیت‌آمیز است.
عملکرد معاملات بورس کالا در سال ۱۴۰۱ با جهش ۵۹%+ به یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان (همت) بوده و حجم معاملات صنعتی ۹۵%+، پتروشیمی ۱۶%+ و معدن ۱۱۱%+ افزایش دارد.
در این میان طبق بررسی‌ها به نظر می‌رسد روند صعودی معاملات بورس کالا در سال جاری نیز با شتاب بالا تداوم خواهد یافت. توسعه معاملات بر مبنای بورس کالا البته مخالفانی نیز داشته که با هماهنگی وزارت‌های صمت و اقتصاد، انجمن‌های تخصصی و بورس کالا و مصرف‌کنندگان در قالب کارگروه‌هایی مدیریت خواهد شد.

معامله شمش فولاد با دلار ۳۴ هزار تومانی در بورس کالا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =