کد خبر 3776
۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

استقبال بیش از ۸۷ درصدی از مقاطع فولادی

استقبال بیش از ۸۷ درصدی از مقاطع فولادی

در پایان معاملات امروز بورس کالا، فقط ۱۲/۸ درصد از عرضه‌های محصولات فولادی حذف شده و بیش از ۸۷ درصد محصولات به مقدار ۹۹ هزار و ۷۴۹ تن مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار عرضه ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ تن تقاضا در بازار موجود بود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز نهم فروردین ۱۴۰۲، قرار بود ۱۱۴ هزار و ۴۲۹ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، ورق گالوانیزه G، ورق گرم و ورق رنگی عرضه شود که در پایان معاملات فقط ۱۲/۸ درصد از عرضه‌ها حذف شده و بیش از ۸۷ درصد محصولات به مقدار ۹۹ هزار و ۷۴۹ تن مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار عرضه ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ تن نیز تقاضا در بازار موجود بود. 

در بین محصولات عرضه شده، تیرآهن با عرضه ۹ هزار و ۱۶۹ تن به مبلغ پایه ۲۱۲ هزار و ۸۶۱ ریال به طور کامل در بازار امروز با تقاضای بیش از ۳ برابری ۳۴ هزار و ۸۷۵ تن خرید و فروش شد.

میلگرد که به مقدار ۹۰ هزار و ۵۱۲ تن و با قیمت پایه ۲۰۶ هزار و ۱۴۹ ریال در اطلاعیه صبح اعلام شده بود با ریزش ۶/۲ درصدی عرضه به مقدار ۸۴ هزار و ۸۹۶ تن و با تقاضای ۱۶ هزار و ۵۵۲ تن با مبلغ میانگین پایه ۲۰۶ هزار و ۹۷۳ ریال به فروش رفت.

در این میان نبشی نیز با کاهش ۱۸/۲ درصدی در مقادیر عرضه به مقدار ۳ هزار و ۸۶۵ تن فروش رفت که برای این مقدار عرضه ۲ هزار و ۳۸ تن تقاضای پایین تر از عرضه وجود داشت. فروش این محصول با قیمت میانگین پایه ۲۳۲ هزار و ۱۹۲ ریال انجام شد.

همچنین در عرضه‌های امروز ناودانی و نبشی طبق اطلاعیه مقدار عرضه و قیمت صبح، به طور کامل فروش رفت.

دراین میان ورق گرم و ورق گالوانیزه G بدون مشتری مانده و به تابلوی معاملات بورس کالا راه پیدا نکرد.

گفتنی است در عرضه‌های امروز مقاطع فولادی تمامی محصولات کاهش قیمت بین ۰/۲ تا ۷/۳ درصد به ترتیب مربوط به ناودانی و نبشی را داشتند.

همچنین به غیر از تیرآهن و ناودانی که افزایش عرضه جزئی داشتند باقی محصولات با کاهش در عرضه مواجه شدند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =