کد خبر 3793
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

برنامه‌های فولاد خوزستان برای سال ۱۴۰۲

برنامه‌های فولاد خوزستان برای سال ۱۴۰۲

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: طرح زمزم ۳ به‌عنوان بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی ایران، بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و اجرای ابرپروژه‌های کلیدی ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، پلنت اکسیژن ۴ و نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی برق از جمله برنامه‌های شاخص ۱۴۰۲ خواهد بود.

 به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان با ارائه جزئیات برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۲ گفت: برای سال جدید برنامه‌های جامعی را برای تمام حوزه‌های تولید، فروش، توسعه و بومی‌سازی تدارک دیده‌ایم. برنامه ما در سال جدید، تولید ۳/۸ میلیون تن فولاد میانی (بیلت، بلوم و اسلب) است. صادرات ۲ میلیون تن فولاد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم هم نیازهای ارزی شرکت را تامین کنیم و با ارزآوری، به افزایش درآمدهای ارزی کشور، ثبات نرخ ارز و مهار تورم کمک کنیم. همچنین در سال ۱۴۰۲ مثل تمام ادوار گذشته برای تامین نیازهای داخلی اولویت قائل هستیم و ۱/۸ میلیون تن شمش و اسلب به بازار داخلی عرضه خواهیم کرد.

سال به یادماندنی «فخوز» در حوزه توسعه

وی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت گفت: سال ۱۴۰۲، سال درخشانی برای فولاد خوزستان در حوزه توسعه خواهد بود. در نیمه اول این سال، طرح زمزم ۳ به‌عنوان بزرگ‌ترین مگامدول آهن اسفنجی ایران با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح علاوه بر این که زنجیره تامین آهن اسفنجی را در گروه فولاد خوزستان تکمیل می‌کند، باعث می‌شود تا سودآوری بالایی از محل فروش آهن اسفنجی نصیب این شرکت شود. سهم ساخت داخل در این ابرپروژه، ۶۱ درصد است و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان و ۴۴ شرکت بومی استان خوزستان در احداث آن مشارکت دارند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ کارخانه فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه، یکی از پروژه‌های مهم گروه فولاد خوزستان در راستای چشم‌انداز ۱۴۱۰ این شرکت و دستیابی به ظرفیت ۱۳/۶ میلیون تنی است.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: ما همچنین در سال ۱۴۰۲ یک برنامه چالشی تعریف کرده‌ایم تا سرعت اجرای ابرپروژه‌های کلیدی ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، پلنت اکسیژن ۴ و نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی برق را بالا ببریم و میزان پیشرفت این پروژه‌ها را طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲، ۴۰ درصد افزایش دهیم. این به‌معنای میانگین پیشرفت ماهانه ۳/۳ درصدی است که عدد بالایی محسوب می‌شود. اجرای این پروژه‌ها، پایداری تولید، خوداتکایی در تامین برق و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را درپی خواهد داشت.

امین ابراهیمی در پایان تاکید داشت: فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۱ موفق به تکمیل بیش از ۳۰ پروژه با ارزش ۲۱۰۷ میلیارد تومان شد که از حیث ارزش سرمایه‌گذاری، رشد ۱۰۵۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد. ما در سال ۱۴۰۲ گام‌های به مراتب بزرگ‌تری در حوزه توسعه‌ خواهیم برداشت و شرکت را به هدف استراتژیک آن که سهم ۲۵ درصدی از تولید فولاد کشور در افق ۱۴۱۰ است، نزدیک‌تر خواهیم کرد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =