کد خبر 3797
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی، بورس را سبز کرد

تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی، بورس را سبز کرد

امروز بازار سهام تحت تاثیر تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی قرار داشت، به طوری که موجب شد شاخص کل بورس با بیش از ۱۱ هزار واحد صعود نسبت به روز معاملاتی قبل ۰.۵۴ درصد و شاخص کل با معیار هم‌وزن با بیش از ۸۰۰۰ واحد صعود نسبت به روز معاملاتی قبل ۱.۳۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۴ فروردین) با ۱۱ هزار و ۲۳۵ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۸۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص امروز نسبت به روز معاملاتی قبل ۰.۵۴ درصد و شاخص کل با معیار هم‌وزن با بیش از ۸۰۰۰ واحد صعود نسبت به روز معاملاتی قبل ۱.۳۲ درصد افزایش یافت.

شاخص هم وزن نیز ۸ هزار واحد رشد کرد و در کانال ۶۳۰ هزار و ۷۲۴ واحدی تقویت شد.

در این بازار یک میلیارد و ۷۰۰ هزار معامله به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نمادهای فارس، میدکو، خودرو، رمپنا و خساپا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای فولاد، فملی، نوری و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

روز دوشنبه پس از 8 روز معاملاتی متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 114 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

امروز نماد وکغدیر با 330 میلیارد تومان بیشترین خروج پول را داشت و پس از وکغدیر، نمادهای شپنا و نوری قرار داشتند.  

در مقابل، نمادهای وبصادر، خودرو، اخابر و خساپا بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

رکوردشکنی بازار سرمایه در روز تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی 

از ابتدای سال جاری شاهد تقویت بازار سهام بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که این رشد همچنان ادامه خواهد یافت.

امروز بازار سهام تحت تاثیر تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی قرار داشت، به طوری که موجب شد بازار سرمایه کار خود را با قرمز پوشی آغاز کند و تا ساعت ۹.۱۰ دقیقه شاخص کل تا ارتفاع دو میلیون و ۵۵ هزار واحد عقب نشینی کرد، اما در ادامه با فروکش کردن هیجانات ناشی از تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی، شاخص کل بورس به روند صعودی بازگشت و تا ارتفاع دو میلیون و ۸۹ هزار واحدی اوج گرفت.

کاملا مشخص است که فعالان بازار سهام به این نتیجه رسیده‌اند که بازار سهام در اوج جذابیت قیمتی قرار دارد و خیلی از سهام‌ها با کمترین حد ارزش جایگزینی در حال معامله هستند و بازده شرکت‌های بورسی صعودی است، بنابراین تغییر قیمت پایه محصولات پتروشیمی تاثیری بر بازار سهام ندارد.

همچنین امروز دومین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای سال ۱۴۰۱ ثبت شد و ارزش معاملات خرد (سهام و صندوق‌های سهامی) به مبلغ ۱۳.۶۸۰ میلیارد تومان رسید.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =