کد خبر 3816
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

گزارش بورس امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲/ فولاد مبارکه شاخص‌ساز شد

گزارش بورس امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲/ فولاد مبارکه شاخص‌ساز شد

شاخص بورس پس از نوسانات شدیدی که طی چند وقت گذشته تجربه کرده بود، سرانجام تحت تاثیر تصمیمات مثبت اتخاذ شده از کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد که سقف تاریخی شاخص بود، عبور کرد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از فارس؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند نوسانی رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۹ هزار و ۱۵۹ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۷ هزار و ۲۰ واحد به رقم ۶۳۷ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران بیش از ۷ میلیون و ۸۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۸.۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از ۱.۰۷ میلیون معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۱.۴ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۱۱ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۲ درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۹۸ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۹ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی پردیس و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۲۸۵ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۸۶۴ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون ۴۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۳۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۹.۹ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۷۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی مارون و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند و نمادهای پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

امسال شاخص بورس تهران رو به رشد قرار گرفته و قله ۲ میلیون واحدی فتح شده و سه روز در این نقطه مانده است، اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان بازار غافل شد.

بازار سرمایه یکی از مکان‌های مهم برای تأمین نقدینگی در بازار است و دولت با حمایت از بورس تلاش دارد در کنار بانک‌ها بورس را هم به عنوان منبع تأمین مالی شرکت‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 3816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =