کد خبر 3819
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

ادامه روند کاهشی میلگرد و تیرآهن در بازار

ادامه روند کاهشی میلگرد و تیرآهن در بازار

با آغاز به کار رسمی بازارهای مالی، طبق اخبار اعلامی از معاملات در بازار آزاد، قیمت میلگرد و تیرآهن امروز در اکثر مبادی فروش بدون تغییر یا کاهش بودند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در بازار ارز، نرخ دلار پس از ریزش کوتاه به کانال ۴۹ هزار تومانی رسید و هم اکنون در بازار رسمی با نرخ ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد، اما این نوسانات همچنان ادامه دارد.

در بازار مقاطع آهن و فولاد نیز این روزها معاملات بازار در هفته نیمه تعطیل گذشته چندان شفاف نبود؛ گفتنی است در عرضه دو شنبه بورس کالا مازاد ۶ درصدی قیمت میلگرد را می‌توان به محدودیت عرضه آن نسبت داد. گویا برای جلوگیری از کاهش قیمت مقداری از محصول به صورت اعتباری به فروش رسید که موجب شد میانگین نرخ معاملاتی افزایش بیابد.

قابل ذکر است اکثر قیمت‌های اعلامی هفته گذشته همسو با نرخ دلار و متأثر از هیجانات ناشی از آن بالا اعلام شد و با نرخ شمش بورسی هم‌تراز نبود. 

با آغاز به کار رسمی بازارهای مالی می‌توان به اخباری که اهمیت و اثر بسزائی در بازار آهن خواهد داشت، اشاره کرد. 

طبق اخبار اعلامی از معاملات در بازار آزاد، قیمت میلگرد و تیرآهن اکثر بدون تغییر یا کاهش بودند، در زیر به قیمت اعلامی میلگرد از طرف برخی شرکت‌ها اشاره شده است.

امروز میلگرد ذوب آهن اردبیل بین ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش در قیمت داشت، طوریکه میلگرد ۱۰ و ۱۲ به مبلغ هر کیلو ۲۵ هزار تومان معامله شد.

میلگرد ذوب آهن و نورد کرمان بدون تغییر اعلام شد و قیمت میلگرد ۱۲ به مبلغ ۲۵ هزار ۵۰۰ تومان و میلگرد ۲۰ و ۲۲ هر کیلو به مبلغ ۲۵ هزار تومان اعلام شد.

میلگرد کاوه تیکمه داش با ۱۰۰ تومان کاهش همراه بوده و به قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان برای انواع میلگرد تعیین شد.

فولاد ذوب آهن اصفهان قیمت امروز محصولات تولیدی خود را با ۲۰۰ تا ۷۰۰ تومان کاهش اعلام کرد طوری‌که قیمت تیرآهن ۱۴ از مبلغ ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال شروع شده و تا قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان برای تیرآهن ۳۰ تعیین شد. همچنین تیرآهن ۱۶ نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای، با بارگیری از انبار اصفهان به قیمت ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان معامله شد.

در این میان نبشی، ناودانی و سپری ۶ متری اصفهان با بارگیری از انبار کارخانه به مبلغ ۲۹ هزار و ۵۰۰، بدون تغییر قیمت نسبت به آخرین قیمت اعلام خرید و فروش شد.

قوطی و پروفیل (ورق فولاد مبارکه) همراه بارگیری از کارخانه اصفهان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته و برای ضخامت ۲ و ۲/۵ مبلغ ۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد.
به همین ترتیب فولاد آذر امین قیمت امروز محصولات تولیدی خود را با ۵۰۰ تومان کاهش اعلام کرد.

فولاد آناهیتا گیلان قیمت امروز محصولات تولیدی خود را با ۱۰۰ تومان افزایش اعلام کرد.

فولاد ظفر بناب قیمت امروز محصولات تولیدی خود را ثابت اعلام کرد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =