کد خبر 3821
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

قیمت سکه و طلا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲/ طلا و ارز در سیر نزول

قیمت سکه و طلا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲/ طلا و ارز در سیر نزول

قیمت طلا و سکه که روز گذشته وارد روندی کاهشی شده بود، امروز هم در همین مسیر قرار دارد و فازی نزولی را پشت سر می‌گذارد. در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (۱۸ عیار) دو میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت طلا و سکه که روز گذشته وارد روندی کاهشی شده بود، امروز هم در همین مسیر قرار دارد و فازی نزولی را پشت سر می‌گذارد. در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (۱۸ عیار) دو میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

اخباری در خصوص بهبود روابط بین‌المللی ایران را می‌توان دلیلی برای کاهش قیمت فعلی در بازار دلار و به تبع آن طلا و سکه شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی، برنامه‌ریزی برای تعامل اقتصادی با عربستان را آغاز کرده است، گفته است: بزودی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان راه‌اندازی خواهد شد.

از سوی دیگر یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت که دولت آمریکا طی هفته‌های گذشته پیشنهاد توافق موقت با ایران را با متحدان خود مطرح کرده است. 

هر چند کارشناسان معتقدند بازار برای تعیین مسیر نهایی خود در انتظار خبری واقعی در این زمینه است. برخی از کارشناسان نیز می‌گویند اتفاقاتی مثبت در زمینه برجام تنها می‌تواند شیب صعودی قیمت‌ها را تا پایان سال تعیین کند.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =