کد خبر 3837
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

عرضه از تقاضای محصولات فولادی پیشی گرفت

عرضه از تقاضای محصولات فولادی پیشی گرفت

معاملات امروز بورس کالا با ۴۲ درصد کاهش به مقدار ۸۵ هزار و ۳۳۷ تن عرضه شده و با تقاضای ۸۴ هزار و ۷۰ تنی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، قرار بود ۱۴۸ هزار و ۲۷۰ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، شمش بلوم، ناودانی، نبشی، ورق گالوانیزه G و ورق گرم عرضه شود که این مقدار عرضه با ۴۲ درصد کاهش به مقدار ۸۵ هزار و ۳۳۷ تن عرضه شده و با تقاضای ۸۴ هزار و ۷۰ تنی مواجه شد.

همچنین در عرضه‌های امروز طبق ابلاغیه بورس کالا، درصد پیش‌پرداخت سفارش خرید میلگرد و تیرآهن به ۳۰ درصد افزایش یافت. درصد پیش‌پرداخت این دو محصول پیش از این ۱۰ درصد بود که با هدف مدیریت تقاضا و تلاش برای کاهش قیمت‌ها در بازار این اقدام صورت گرفت.

محصولات میلگرد امروز بیشترین ریزش عرضه را داشتند و با ۳۴ درصد کاهش به مقدار ۶۳ هزار و ۵۸۲ تن عرضه و با تقاضای ۴۹ هزار و ۶۱۹ تنی به مبلغ ۲۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال معامله شدند که این مبلغ نسبت به مباغ پایه ۰/۳ درصد افزایش قیمت داشت.

همین طور نبشی نیز امروز ۴/۴ درصد کاهش در عرضه داشته و به مقدار ۳ هزار و ۲۹۶ تن عرضه و با تقاضای ۲ هزار و ۶۳۲ تنی به مبلغ میانگین پایه ۲۳۲ هزار و ۹۶۴ ریال خرید و فروش شد. 

این در حالی است که ۳۰ هزار تن شمش بلوم عرضه شده توسط آهن و فولاد ارفع به علت نبود تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد اما سایر محصولات عرضه شده که عبارت بودند از تیرآهن، ناودانی، ورق گالوانیزه G، ورق قلع اندود و ورق گرم طبق اطلاعیه عرضه با همان مقدار و قیمت پایه به طور کامل معامله شدند.

در تصویر زیر جزئیات اطلاعیه عرضه و نتایج پایان معاملات را مشاهده می‌فرمایید.

عرضه از تقاضای محصولات فولادی پیشی گرفت

عرضه از تقاضای محصولات فولادی پیشی گرفت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =