کد خبر 3844
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

تقارن نوروز و ماه رمضان معاملات بازار را کم کرد

تقارن نوروز و ماه رمضان معاملات بازار را کم کرد

معاملات بازار آهن و فولاد در فروردین ماه به‌علت تعطیلات نوروز و همچنین به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان راکد است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، معاملات بازار آهن و فولاد در فروردین ماه به‌علت تعطیلات نوروز و همچنین به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان راکد است.

هفته آینده شب‌های قدر و شهادت حضرت امام علی (ع) بازار آهن نیمه تعطیل و بندرت معامله‌ایی انجام شود و لذا با کاهش تقاضا افزایش قیمت توجیهی ندارد.

روز جاری برای دلار با ۷۶۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم ۵۰ هزار و ۳۰ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۵۰ هزار و ۵۶۰ تومان بیشترین مقدار و ۴۹ هزار و ۸۸۱ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

این روزها مسئله‌ای که مطرح است موضوع تغییر قیمت دلار صادراتی بازار فولاد را تحت تاثیر قرار داده است. قیمت دلار صادراتی در ۴ فروردین ماه ۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود که با دستور ریاست جمهوری در تاریخ ۱۱ فرودین ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد و یکی از دلایلی شد که به رکود در بازار آهن منجر شد. چرا که رویه فوق صادرات فولاد را کاهش داده و نتیجه آن باعث خواهد شد فولاد در بازارهای داخلی سرازیر شده و ثبات قیمت از بین می‌رود.

از طرف دیگر در چنین حالتی فعال فولادی تکلیفش را در معاملات فولادی نمی‌داند چرا که تغییرات سریع قیمت دلار صادراتی، شفافیت معاملات فولاد در بازار را به هم می‌ریزد.

در بازار دیروز بعضی از شرکت‌ها قیمت میلگرد را با نرخ ۲۳ هزار تومان به فروش رساندند. برای سایر اقلام آهن و فولاد نیز در هر کیلو ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان تخفیف قائل شدند. 

همچنین قوطی، پروفیل و تیرآهن امروز با کاهش قیمت مواجه بودند.

در مجموع این روزها کاهش قیمت‌های آهن و فولاد، بر خلاف قیمت‌های خودرو که در سقف قرار دارند، برای خریداران محصولات فولادی جالب است، اگرچه بعد از تعطیلات عید سعید فطر و شروع اردیبهشت، بازار آهن از رکود بیرون خواهد آمد و به مسیر خود ادامه خواهد داد.

در بازار نیمه تعطیل امروز ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ نیز اکثر شرکت‌های فروش مقاطع فولادی قیمت‌های خود را بدون تغییر یا با کاهش جزئی اعلام کردند.

قیمت میلگرد تا این لحظه در اکثر شرکت‌ها بدون تغییر بود طوریی که ذوب آهن اردبیل برای میلگرد ۱۰ و ۱۲، مبلغ ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد. میلگرد آناهیتا گیلان قیمت میلگرد ۸، ۱۰ و ۱۲ را ۲۸ هزار ۱۰۰ تومان؛ میلگرد ۱۴ تا ۲۲ را ۲۷ هزار ۵۰۰ تومان و میلگرد ۲۵ تا ۳۲ را با مبلغ ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو اعلام کرد.

همین‌طور تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه، بدون تغییر نسبت به نرخ اعلام روز گذشته بود و قیمت انواع آن به ترتیب زیر است.

۱۴      ⬅️    ۳۲۹۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۳۲۰۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۳۱۰۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۳۰۵۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۹۵۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۳۴۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۸۵۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۳۰۵۰۰   تومان

قیمت نبشی ۶ متری اصفهان، برای سایز ۳، ۲۹ هزار تومان و سایز ۴ و ۵،  ۲۸ هزار تومان اعلام شد.

 برای ناودانی ۶ متری اصفهان قیمت اعلام شده برای سایز ۸، ۱۰ و ۱۲، ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان است. 
سپری ۶ متری اصفهان نیز با قیمت ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان برای سایز ۴ و ۵ تعیین شد.
انتهای خبر /ف 

کد خبر 3844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =