کد خبر 3845
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

فعالان کالایی فلزات اساسی در انتظار کف‌سازی

 فعالان کالایی فلزات اساسی در انتظار کف‌سازی

بررسی شاخص فلزات اساسی بورس تهران نشان می‌دهد بعد از افزایش از پایه عددی ۸۳ هزار و ۱۸۰ واحدی تا ۹۱ هزار و ۹۰۰ واحدی از آبان ماه سال ۱۴۰۱ با شکست مقاومت تاریخی در حال حاضر به عدد ۱ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۰۰ واحد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با شروع سال ۱۴۰۲ شاخص بورس تهران رو به رشد قرار گرفته و قله ۲ میلیون واحدی فتح شده و روز ۱۵ فرودین با رشد ۲۹ هزار و ۱۶۱ واحدی توانست سقف تاریخی ۳ سال خود را به سمت بالا بشکند و به جایگاه ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار واحد برسد. هم اکنون نیز شاخص کل بازار بورس در کانال دو میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی ایستاده و شاخص کل هم وزن هم به سطح ۶۵۱ هزار واحدی رسیده است.

بازار سرمایه یکی از مکان‌های مهم برای تأمین نقدینگی در بازار است و دولت با حمایت از بورس تلاش دارد در کنار بانک‌ها بورس را هم به عنوان منبع تأمین مالی شرکت‌ها قرار دهد. البته نکته مهمی که نمی‌توان آن را منکر شد این است که بسیاری از مردم هنوز در ضررهای زیادی هستند و هنوز به معاملات سر به سر نرسیده‌اند اما برخی از معامله گران با اصلاح پرتفوی خود در دو سال اخیر نه تنها در ضرر نبوده بلکه وارد سودهای خوبی نیز شده‌اند و این نشان می‌دهد که بازار سرمایه دیگر محل آزمون و خطا برای خرید سهام نبوده و باید افرادی دست به خرید و فروش بزنند که حداقل با تحلیل بنیادی و تکنیکال آشنا باشند.

اما بررسی شاخص فلزات اساسی بورس تهران نشان می‌دهد بعد از افزایش از پایه عددی ۸۳ هزار و ۱۸۰ واحدی تا ۹۱ هزار و ۹۰۰ واحدی از آبان ماه سال ۱۴۰۱ با تشکیل پیوت‌های بالاتر از قله قبلی با شکست مقاومت تاریخی و معتبر یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحدی و با رسیدن به عدد ۱ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۰۰ واحد در حال حاضر مواجه شده است.

 فعالان کالایی فلزات اساسی در انتظار کف‌سازی

این روند با مومنتوم ضعیف و افت روند و همچنین واگرایی منفی در rsi و گرانش قیمتی و تمایل به اصلاح قیمتی انتظارات تورمی از این بازار را سلب کرده است و حمایت اول در این جهت عدد ۱ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۷۴۱ واحد انتظار می‌رود.

به گفته امیر خداداد، فعال بازار بورس به نظر می‌رسد فعالان کالایی این حوزه با نقد کردن محصولات خود در انتظار خرید در رقم‌های پایین‌تر هستند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =