کد خبر 385
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

استاندار وعده داد؛

ایجاد شهرک تخصصی فولاد در اردبیل

ایجاد شهرک تخصصی فولاد در اردبیل

استاندار اردبیل از ایجاد شهرک تخصصی فولاد در مرکز این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سید حامد عاملی استاندار اردبیل با حضور در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه زنجیره‌های پرسود و ثروت‌آفرین در حوزه صنعت باید تکمیل شود، اظهار کرد: امروز اردبیل به جرگه استان‌هایی وارد شد که بهره‌برداری از مواد معدنی فلزی را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: این کار از منطقه مشکین‌شهر شروع شده و در منطقه خلخال نیز به جهت وجود ظرفیت‌ها کار ادامه خواهد یافت و بهره‌برداری از معادن فولاد، مس، طلا و سنگ‌آهن پیگیری می‌شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: دولت وظیفه تأمین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را بر عهده دارد و در شهرستان کوثر اقدامات خوبی در این خصوص انجام گرفته و برخی زیرساخت‌ها در حال تأمین شدن است.

وی همچنین از تکمیل مجموعه تولید آهن‌اسفنجی اردبیل در قالب شهرک تخصصی فولاد خبرداد و گفت: در بازدیدی که از این کارخانه صورت گرفته برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز و موضوعات زیست‌محیطی کارخانه تولید آهن اسفنجی اردبیل تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مقام عالی دولت در استان افزود: آب موردنیاز کارخانه تولید آهن‌اسفنجی اردبیل نه از آب‌های زیرزمینی یا آب شرب استان اردبیل، بلکه از پساب فاضلاب استان تأمین خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: درباره تأمین برق، تأمین گاز و طراحی انتقال گاز به کارخانه تولید آهن اسفنجی اردبیل نیز تصمیم‌گیری شده است.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =