کد خبر 3861
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

قیمت سنگ آهن جهانی رو به افزایش

قیمت سنگ آهن جهانی رو به افزایش

موسسه اعتبارسنجی و تحلیل بازار فیچ، چشم‌انداز قیمت سنگ آهن در سال جاری را به دلیل تضعیف دلار و داده‌های اقتصادی چین و همچنین لغو محدودیت‌های کرونایی چین، رو به افزایش و از ۱۱۰ دلار به ۱۲۵ دلار بر تن گزارش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، موسسه اعتبارسنجی و تحلیل بازار فیچ در گزارشی، چشم‌انداز قیمت سنگ آهن در سال جاری را افزایش و از ۱۱۰ دلار به ۱۲۵ دلار بر تن رساند!
دلیل این موضوع به تضعیف دلار و داده‌های اقتصادی چین برمی‌گردد. لغو محدودیت‌های کرونا باعث شده تا رشد اقتصادی چین از ۳.۳%+ سال گذشته به ۵%+ در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد و عملکرد PMI تولید و خدمات این کشور نیز در ۳ ماه ابتدای سال فوق العاده بوده است.
فیچ گفته که کنترل دولت چین بر مکانیزم قیمت‌گذاری سنگ آهن، مانع از رشد بیشتر قیمت به محدوده ۱۵۰ دلار سال قبل می شود. بعلاوه فیچ قیمت بلندمدت سنگ آهن را همچنان در محدوده ۵۰ دلار بر تن پیش بینی نموده است.

قیمت سنگ آهن جهانی رو به افزایش

همچنین با وجود روند رشد قیمت‌ها در سال جدید، قیمت سنگ آهن در هفته گذشته به تبع تحولات قیمتی بنادر چین، نزولی است.
شاخص قیمت کنسانتره آهن ۶۶% فوب ایران با کاهش ۱.۷%- به ۱۱۷ دلار بر تن رسیده که با احتساب ۲۰ دلار برای هزینه حمل از معدن به فوب قیمت ۹۷ دلار را برای تحویل در معدن می‌دهد.
قیمت‌های صادراتی کنسانتره آهن نسبت به بورس کالا برابر ۱۰۹.۷ دلار (۳.۱۲۸ میلیون تومان) است که فعلا ۱۱.۵% ارزان‌تر بوده و دریچه صادرات بسته است!

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =