کد خبر 3875
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

قیمت طلا و ارز روز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲/ تداوم قیمت دلار در کانال ۵۰ تومان

قیمت طلا و ارز روز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲/ تداوم قیمت دلار در کانال ۵۰ تومان

در بازار آزاد قیمت دلار تا ساعت ۱۲:۱۰ با ۷۰ (۰.۰۱%)% افزایش، به مبلغ ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۸۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته همراه بوده، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۰ تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز یک‌شنبه ۲۰ فروردین ماه با افزیش نسبت به روز گذشته، ۴۰ هزار و ۹۹۸ تومان و قیمت حواله دلار ۳۷ هزار و ۲۷۰ تومان اعلام شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو نیز نسبت به دیروز افزایش یافته و ۴۴ هزار و ۹۴۲ تومان، و نرخ حواله یورو ۴۰ هزار و ۸۵۷ تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم با افزایش نسبت به دیروز ۱۱ هزار و ۱۶۳ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۱۴۸ تومان اعلام شده است.

در بازار آزاد نیز قیمت دلار تا ساعت ۱۲:۱۰ با ۷۰ (۰.۰۱%)% افزایش، به مبلغ ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۸۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته همراه بوده و با رقم ۵۰ هزار ۷۰۰ تومان آغاز و طی معاملات روز، ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بیشترین مقدار و ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

این در حالی است که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ بازار آزاد را قبول نداریم. این نرخ صرفا براساس انتظارات تورمی ناشی از اخبار منفی شکل می‌گیرد و به هیچ وجه با واقعیات اقتصاد ما همخوانی ندارد. ما الان تقریبا صادرات غیرنفتی‌مان به اندازه واردات می‌شود. حتی اگر نفت نفروشیم بازهم با صادرات غیرنفتی می‌توانیم دخل‌وخرج‌مان را هماهنگ کنیم. وقتی مردم پول‌شان را به دلار تبدیل می‌کنند، دلیلی جز ترس و اضطراب ندارد. این را دشمنان ما به‌خوبی فهمیده‌اند و با رسانه‌هایشان ترس و اضطراب و دلهره را تولید می‌کنند و این هم روی نرخ و رفتار اقتصادی تاثیر می‌گذارد. این درحالی است که ما بازار کالا را کنترل کرده‌ایم. ۲۸۵۰۰ نرخی است که روی آن می‌ایستیم و به‌خوبی هم جواب می‌دهد.
روز قبل هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، به‌طوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۳ روز پیش تا ۲,۵۴۹,۰۰۰ (دو میلیون و پانصد و چهل و نه هزار) تومان رسیده بود، در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۰.۳۹ درصدی به قیمت ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۰ تومان است. این مبلغ نسبت به روز گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش داشته است. بالاترین قیمتی که در بازار امروز برای طلای ۱۸ عیار به ثبت رسیده ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار ۵۰۰ تومان است.

در حال حاضر قیمت هر سکه بهار آزادی ۲۸ میلیون ۶۸۴ هزار تومان بوده که نسبت به روز گذشته هزار تومان افزایش یافت. بالاترین قیمت برای سکه بهار آزادی در بازار امروز ۲۸ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان به ثبت رسید است.

قیمت طلا و ارز روز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲/ تداوم قیمت دلار در کانال ۵۰ تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =