کد خبر 3886
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

بورس بعد از روند صعودی چند روزه به اصلاح رسید

بورس بعد از روند صعودی چند روزه به اصلاح رسید

شاخص بورس تهران امروز با اُفت ۲۲ هزار و ۳۳۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۱۱ واحدی ایستاد. «فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «وکغدیر»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار سرمایه مقاومت دو میلیون و صد هزار واحدی را شکسته و در حال تثبیت بالای آن محدوده است. روز قبل نقشه بازار سرمایه متعادل بود که نگرانی‌ها را از سقوط سنگین شاخص کل فعلا رفع می‌کند.

تحلیلگران در حال حاضر سهام ریالی را سهام پیشتاز بازار سرمایه می‌دانند که شانس بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها برای پیشروی دارد.

 امروز دوشنبه (۲۱ فروردین) در انتهای بازار شاخص کل بورس با اُفت ۲۲ هزار و ۳۳۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۱۱ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۱۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «وکغدیر»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن با اُفت ۳۲۲ واحدی روی پله ۶۸۷ هزار و ۵۷۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۴۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۶۵ واحدی روی پله ۲۷ هزار و ۵۵۲ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «چند رشته‌ای ص» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های پتایر، فباهنر ختور بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سخوز، بکام و کهمدا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های بخاور، ولشرق و زشگزا بیشترین افزایش قیمت و سهام زگلدشت، شاورم و وهامون بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های پی باد، افران و فردا بیشترین عرضه فروش را نمادهای همای، سپر و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های آوند، ثبات و اعتماد بیشترین عرضه فروش را نمادهای اعتماد، آوند و ثبات در فرابورس ایران داشتند.


بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
نمادهای وکغدیر، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معامله و نمادها شستا، خودرو و خگستر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اراد ۱۲۷۴، اراد ۱۰۶۴، اخزا ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نمادهای دی، کرمان و خاور بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

وضعیت معاملات فلزات اساسی

فولاد با قیمت ۶۱۸ تومان کاهش بیش از ۳.۵ درصدی داشته و حجم معامله ۲۳۴ میلیونی دارد؛ خرید حقیقی ۶۶ درصد و حقوقی ۳۴ درصد
فملی با قیمت ۷۹۶ تومان در منفی ۳.۵ درصد دادوستد ۱۵۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است ؛خرید حقیقی ۵۳ درصد و حقوقی ۴۷ درصد
میدکو با قیمت ۱۲۳۷ تومان در منفی ۵ درصد حجم معامله ۳۱ میلیونی را نشان می‌دهد؛خرید حقیقی ۶۹ درصد و حقوقی ۳۱ درصد
ذوب در منفی ۵ درصد با قیمت ۴۷۱.۴ تومان حجم معامله ۴۳۸ میلیونی دارد ؛خرید حقیقی ۶۲ درصد و حقوقی ۳۸ درصد
فخوز با حجم معامله ۶۸ میلیونی برروی قیمت ۳۹۶.۵ تومان در منفی ۳ درصد معامله می‌شود؛خرید حقیقی ۵۷ درصد و حقوقی ۴۳ درصد
فباهنر، فجهان، فخاس، فنوال، فالوم، فسوژ، کیمیا نمادهایی هستند که افزایش بیش از ۲ درصدی دارند.

وضعیت معاملات معدنی‌ها 

کگل با قیمت ۷۰۳ تومان در مثبت ۱.۵ درصد حجم معامله ۱۵۱ میلیونی داشته است ؛خرید حقیقی ۸۶ درصد و حقوقی ۱۴ درصد
ومعادن با قیمت ۶۶۴ تومان افت بیش از ۲.۵ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۵۰ میلیون سهم رسیده است ؛خرید حقیقی ۶۶ درصد و حقوقی ۳۴ درصد
کاما با قیمت ۵۵۵ تومان در منفی ۳ درصد حجم معامله ۱۱۵ میلیونی داشته است ؛خرید حقیقی ۹۶ درصد
فزر جابجایی ۱۱ میلیون سهم را پشت سر گذاشته درحالی که با قیمت ۳۹۹۵ تومان در منفی ۳ درصد معامله می‌شود؛خرید حقیقی ۳۷ درصد و حقوقی ۶۳ درصد
کچاد با حجم معامله ۱۳ میلیونی برروی قیمت ۹۸۵ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی دارد؛خرید حقیقی ۸۶ درصد و حقوقی ۱۴ درصد
کدما با قیمت ۷۳۷۰ تومان در مثبت ۱.۵ درصد دادوستد ۴ میلیون سهم را به ثبت رسانده است ؛خرید حقیقی ۱۰۰ درصد
کمنگنز با رشد بیش از ۱.۵ درصد و قیمت ۲۳۴۳ تومان حجم معامله ۸ میلیونی را نشان می‌دهد؛خرید حقیقی ۹۹ درصد
تجلی با پشت سر گذاشتن حجم معامله ۵۲ میلیونی برروی قیمت ۱۸۰ تومان در منفی ۱ درصد قرار دارد؛ خرید حقیقی ۴۴ درصد و حقوقی ۵۶ درصد 

کد خبر 3886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =