کد خبر 3895
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

گام بلند فولاد سنگان در بومی‌سازی صنایع معدنی و فولادی

گام بلند فولاد سنگان در بومی‌سازی صنایع معدنی و فولادی

به همت تلاش‌های شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در جهت بومی‌سازی و خودکفایی تجهیزات مورد نیاز صنایع آهن و فولاد و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، پردیس فناوری صنایع معدنی و پارک علم و فناوری خراسان با هدف افزایش نفوذ فناوری در حوزه معادن و صنایع وابسته به آن در شرق کشور تاسیس شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، در سال ۱۴۰۱ درحالی که فولاد سنگان در مجموع با ۱۲۰ روز توقف ناشی از قطعی برق و گاز روبرو شده بود و ۳۵ درصد از زمان و ظرفیت تولید را از دست داده بود، توانست رکوردهای تولید درخشانی را به ثبت برساند.

از جمله رکوردهای ارزشمند ارائه شده توسط این واحد تولیدی، ثبت بالاترین رکورد تولید سالانه گندله در تاریخ این شرکت به میزان بیش از ۴ میلیون تن و رشد ۱۰۴ درصدی کنسانتره نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

همچنین به همت تلاش‌های این واحد تولیدی در جهت بومی‌سازی و خودکفایی تجهیزات مورد نیاز صنایع آهن و فولاد و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، پردیس فناوری صنایع معدنی به عنوان سازمان موسس و پارک علم و فناوری خراسان به عنوان سازمان همکار در سال ۱۴۰۱ تاسیس شده و هدف آن افزایش نفوذ فناوری در حوزه معادن و صنایع وابسته به آن در شرق کشور است.

 یوسف یوسفی، رئیس پردیس فناوری صنایع معدنی فولاد سنگان با اظهار امیدواری از روند رو به رشد این حرکت در منطقه گفت: در حال حاضر در حال برنامه ریزی جهت تشکیل تور معدنی برای شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات در بخش معدن هستیم تا در سال ۱۴۰۲، اثربخشی بیشتری در حوزه it در صنایع معدنی داشته باشیم.

گام بلند فولاد سنگان در بومی‌سازی صنایع معدنی و فولادی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =