کد خبر 3898
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

تداوم اصلاح قیمتی در بازار آهن‌آلات

تداوم اصلاح قیمتی در بازار آهن‌آلات

در بازار این روزهای آهن و فولاد اصلاحات در نرخ‌ها ادامه داشته طوری که در عرضه امروز بورس کالا قیمت تیرآهن و میلگرد حدود ۸ درصد کاهش داشت در بازار آزاد نیز ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی میلگرد و ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان تیرآهن صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در بازار ارز امروز نرخ دلار با رقم ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۵۰ هزار و ۵۶۰ تومان بیشترین مقدار و ۴۹ هزار و ۵۸۰ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید و در نهایت با قیمت ۵۰ هزار و ۳۳۱ تومان معاملات در حال انجام است.

در بازار این روزهای آهن و فولاد اصلاحات در نرخ‌ها ادامه داشته طوری که در عرضه امروز بورس کالا قیمت تیرآهن و میلگرد حدود ۸ درصد کاهش داشت طوری‌که تیرآهن با قیمت پایه ۲۰ هزار و ۳۴۰ تومان و میلگرد با قیمت ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد، هرچند برخلاف تیرآهن که با خرید آن با استقبال بالایی همراه بود اما تقاضا برای میلگرد چندان بالا نبود که به معنی فشار به بازار و برای جهت‌دهی نرخ‌های فعلی محصولات به سمت قیمت‌های پایین‌تر است.

در بازار آزاد نیز روند اصلاحی و کاهشی قیمت‌ها از سمت مبادی فروش ادامه دارد طوری که در معاملات امروز ۱۰۰ تا ۱۶۱۰ تومان کاهش در نرخ میلگرد ثبت شد. میلگرد ذوب آهن اصفهان نیز ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را داشته و لیست قیمت آن برای انواع میلگرد به شرح زیر است:

میلگرد ۱۲        ⬅️           ۲۷۹۰۰   تومان
میلگرد ۱۴        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
میلگرد ۱۶        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
میلگرد ۱۸        ⬅️           ۲۳۸۰۰   تومان
میلگرد ۲۰        ⬅️           ۲۳۸۰۰   تومان   
میلگرد ۲۵        ⬅️           ۲۳۸۰۰   تومان
میلگرد ۲۸        ⬅️           ۲۳۷۰۰   تومان    
میلگرد ۳۲        ⬅️           ۲۳۸۰۰   تومان    

در بازار تیرآهن قیمت روز این محصول با ۹۰ هزار الی ۱ میلیون تومان کاهش در بخش شاخه‌ای و ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان کاهش در بخش کیلویی همراه بود. لیست قیمت شرکت ذوب آهن برای این محصول را در زیر مشاهده می‌فرمایید:

۱۲      ⬅️    ۳۶۲۰۰۰۰     تومان  
۱۴      ⬅️    ۴۴۲۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۴۱۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۳۲۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۶۲۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۵۲۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۵۲۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۳۲۲۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
 
 ۱۴    ⬅️   ۳۹۲۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
 
 ۱۶    ⬅️   ۴۸۲۰۰۰۰  تومان

همچنین در بین محصولات نوردی از جمله نبشی و ناودانی، معاملات این اقلام نیز امروز در بورس کالا توفیق چندانی نداشت حتی معاملات ناودانی در نمیه بازار به علت عدم پذیرش قیمت از سمت خریدار حذف شد. در بخش بازار ازاد نیز این محصولا کاهش ۲۰۰ تومانی را داشته و به مبلغ میانگین ۲۸ هزار ۸۰۰ تومان اعلام شد. 

نرخ‌های اعلامی در بخش مواد اولیه محصولات فولادی نیز امروز ۵۰ الی ۱۵۰ تومان کاهش را نسبت به دیروز را برای محصول آهن اسفنجی به همراه داشت و نرخ اعلامی فولاد بافت برای این محصول ۱۰ هزار ۸۵۰ تومان بوده و برای فولاد غدیر ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد. 

همچنین قیمت شمش فولادی نیز ۳۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته داشت و به قیمت‌های بین ۱۸ هزار ۸۵۰ تومان تا ۱۹ هزار ۲۰۰ تومان معامله شد.

به همین ترتیب نرخ انواع ورق (گالوانیزه، رنگی و عرشه فولادی) نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان افزایش یافت. ورق سیاه اکسین ۵۰۰ تومان افزایش یافت و ورق سیاه کاویان بدون تغییر اعلام شد. نرخ ورق سیاه فولاد مبارکه و فولاد سبا اعلام نشد.
نرخ انواع لوله (صنعتی و داربستی) نسبت به روز گذشته ۳۰۰ الی ۱۶۰۰ تومان کاهش یافت.
نرخ انواع قوطی پروفیل نسبت به روز گذشته ۳۰۰ الی ۱۶۰۰ تومان کاهش یافت. نرخ پروفیل زد ۵۰۰ تومان کاهش یافت.
️نرخ محصولات مفتولی (مفتول سیاه) نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر اعلام شد.

افت نزدیک به ۱۸ درصدی بهای شمش فولاد در بورس کالا در مقایسه با روزهای اوج قیمتی در سال گذشته مهم‌ترین رخداد این بازار در روزهای اخیر بود که می‌تواند سیگنال مهمی برای کاهش نرخ در بازار فولاد باشد. فعالیت مجدد واحدهای تولیدی با عبور از محدودیت‌های گازی و تقویت تولید همچنین افت بهای آهن اسفنجی مهم‌ترین دلیل افت قیمت‌ها و منطقی‌تر شدن بازار فولاد به مظر می‌رسد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول ... IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام حقوق یک کارگر برابر یک شاخه تیراهن عدالت است...
  • اکبر IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    خب این یعنی ارزان تر میشود ؟ تیرآهن