کد خبر 3902
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش ۷ درصدی قیمت آهن اسفنجی در معاملات امروز

کاهش ۷ درصدی قیمت آهن اسفنجی در معاملات امروز

امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۴۰۷ تن محصول فولادی در بورس کالای ایران عرضه شود اما در انتهای معاملات این مقدار عرضه با ریزش ۶۱/۸ درصد به مقدار ۹۴۷ هزار و ۷۷۷ تن معامله و با تقاضای ۸۹۵ هزار و ۸۸۶ تنی مواجه شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۴۰۷ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج بازار بورس کالای ایران عرضه شود اما در انتهای معاملات این مقدار عرضه با  ریزش ۶۱/۸ درصد به مقدار ۹۴۷ هزار و ۷۷۷ تن معامله و با تقاضای ۸۹۵ هزار و ۸۸۶ تنی مواجه شد. 

در میان محصولات فولادی امروز که تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد آلیاژی و کلاف، شمش بلوم و ورق سرد لوازم خانگی عرضه شده بود محصولات عرضه شده تیرآهن و میلگرد آلیاژی و کلاف به طور کامل و بر اساس نرخ پایه معامله شد، در حالی که سبد میلگرد ساده صنعتی به علت نبود تقاضا به تابلوی معاملات بورس کالا راه پیدا نکرده و حذف شد.

در معاملات بورس تیرآهن سنگین امروز، کاهش قیمت پایه هزار و ۱۹۰ تومانی نسبت به هفته گذشته بود باعث رقابتی نشدن معاملات امروز نشد و قیمت تیرآهن بین ۲۱ هزار و ۶۰۰ و ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد، یعنی تقریبا نرخ میانگین ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان که اگر میانگین قیمت معامله شده با هفته پیش بسنجیم تقریبا کیلویی ۴۰۰ تومان کاهش قیمت ثبت شد.

گفتنی است در معاملات امروز درصد پیش پرداخت سفارش خرید برای تیرآهن و میلگرد آلیاژی ۳۰ درصد بوده و مابقی محصولات به مقدار ۱۰ درصد مبلغ معامله تعیین شده بود.

همچنین شمش بلوم نیز افت عرضه قابل ملاحظه ۷۰ درصدی داشته و ۶/۶ درصد نیز کاهش قیمت نسبت به نرخ پایه داشت. اما ورق سرد لوازم خانگی فولادمبارکه یک افت جزئی ۳/۶ درصدی در عرضه داشته و با همان قیمت پایه به صورت نقدی برای تاریخ تحویل ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ معامله شد.

در میان محصولات سنگ آهن عرضه شده در بازار امروز سنگ آهن کلوخه به علت نبود تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد. محصولات سنگ آهن‌ دانه‌بندی، گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن نیز با افت چشمگیر بالای ۵۰ تا ۷۰ درصد در عرضه روبه رو شد که در این میان کنسانتره سنگ آهن ۲ درصد بالاتر از نرخ پایه و به قیمت ۳۲ هزار و ۲۰۸ ریال معامله و دو محصول دیگر براساس نرخ پایه معامله شدند.

محصول دیگر عرضه شده امروز آهن اسفنجی با میزان عرضه ۱۲۵ هزار تن بود که نسبت به هفته قبل ۱۹/۳ کاهش در عرضه و ۷ درصد کاهش در قیمت داشته و به مبلغ ۹۶ هزار و ۶۹۹ ریال معامله شد.

به گزارش فولاد ۲۴ این کاهش قیمت پایه حدود ۷۳۰ تومانی آهن اسفنجی، خواسته و یا ناخواسته بازار بورس را به سمت معامله شدن با نرخ پایه و یا نزدیک به پایه پیش برد؛ به جز آهن اسفنجی نی ریز که عرضه فوری آن باعث شد بر روی قیمت تقریبا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومانی معامله شود و ۲ تولیدکننده دیگر گل گهر و سبزه‌وار نیز به ترتیب بر روی قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ و ۱۰ هزار تومان معامله شد.
تصاویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز را به همراه قیمت پایه و نوسان آن‌ها نسبت به هفته قبل و همچنین نتایج معاملات را نشان می‌دهد.

کاهش ۷ درصدی قیمت آهن اسفنجی در معاملات امروز

کد خبر 3902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =