کد خبر 3910
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین/ فولاد و پتروشیمی پیشتازان احتمالی بازار سرمایه

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین/ فولاد و پتروشیمی پیشتازان احتمالی بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر تداوم روند صعودی بورس در هفته پایانی فروردین، شرکت‌های صنایع غذایی،فولاد و پتروشیمی را به عنوان پر تقاضاترین نمادهای این هفته تالار شیشه‌ای دانست.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از بازارنیوز، فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در مورد وضعیت بورس در طول هفته‌های اخیر و روند آن در هفته پایانی فروردین ماه گفت: بازار سرمایه در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲، متأثر از عوامل مهمی همچون بازدهی بیش از اندازه بازارهای مسکن و خودرو، کنترل بازارهای طلا و ارز به عنوان جایگزین‌های بازار سرمایه، اشباع شدن آنها، انتقال تقاضا از سایر بازارها به بورس، روند رو به رشد نقدینگی در طول سال‌های اخیر و در نهایت جلوگیری از رشد قیمت سهام به واسطه برخی تصمیمات نادرستی که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اتخاذ شده بود، روند مثبت و صعودی را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود علی‌رغم اتخاذ سیاست‌هایی همچون تعیین قیمت پایه محصولات بر اساس نرخ نیمایی، بورس به مرور زمان روندی حجیم‌تر و همچنین تقاضاهای بیشتری را در روزهای آتی شاهد باشد.

وی با تاکید بر تداوم روند رو به رشد بورس، گفت: به هر حال تحلیل‌گران و کارشناسان به ویژه تکنیکالیست‌ها، نقطه‌ای را به عنوان نقطه مقاومت در نظر می‌گیرند و چون این مسئله تصمیمی جمعی است، طبیعتاً در آن نقطه عرضه‌ها بیش از پیش خواهد شد.

آقا بزرگی تصریح کرد: با توجه به این نکته، در هفته گذشته شاهد افزایش عرضه‌هایی بودیم که نقطه شروع آن رونمایی از تصمیم مسئولان اقتصادی کشور برای تعیین قیمت محصولات پایه بر اساس نرخ نیمایی و اشتیاق نرخ فروش محصولات بر اساس قیمت ارز آزاد بود.

این تحلیلگر بورس، تورم ایجاد شده در سال ۱۴۰۱ و امتداد آن در سال جاری را به عنوان یکی دیگر از عوامل رشد بازار سرمایه دانست و گفت: در چنین شرایطی درآمد شرکت‌ها متاثر از  بالا رفتن نرخ تورم افزایش پیدا کرده و شاهد اشتیاق فعالان بازار سرمایه برای خرید سهام بیشتر و ورود یک هزار و ۷۰۰ همت نقدینگی سال ۱۴۰۱ به بازار بورس خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با در نظر گرفتن فرض ثابت ماندن قوانین و مقررات فعلی بورس، پیش بینی می‌شود که روند مثبت بازار سرمایه نه تنها در این هفته بلکه در هفته‌های آتی هم تداوم خواهد یافت.

آقا بزرگی همچنین درباره نمادهای پیشروی بازار بورس در هفته پایانی فروردین، گفت: با توجه به تداوم روند مثبت بازار سرمایه پیش‌بینی می‌شود که در این هفته، بیشتر تقاضاهای بازار به ترتیب به سمت نمادهای فولادی، صنایع غذایی و در نهایت پتروشیمی و پالایشی سوق پیدا خواهد کرد.


پایان پیام//

کد خبر 3910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =