کد خبر 3925
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

کلید افزایش قیمت بازار میلگرد و تیرآهن زده شد

کلید افزایش قیمت بازار میلگرد و تیرآهن زده شد

علیرغم کاهش در نرخ دلار و درجا در کانال ۵۰ تومانی، همچنین ادامه روند کاهشی مقاطع فولادی در بورس کالا، کلید افزایش قیمت آهن‌آلات در بازار آزاد زده شد، طوریکه افزایش قیمت هیجانی در برخی مبادی از دیروز رخ داد و برخی نیز فروش‌ها را بستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ تا ساعت ۱۲:۰۰ با ۱,۹۴۰ (۰.۳۸%)% افزایش، مبلغ ۵۰ هزار ۹۵۵ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۳۰۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۵۱ هزار و ۱۹۹ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۵۱ هزار و ۲۰۶ تومان بیشترین مقدار و ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

علیرغم کاهش در نرخ دلار و درجا در کانال ۵۰ تومانی، همچنین ادامه روند کاهشی مقاطع فولادی در بورس کالا، کلید افزایش قیمت آهن‌آلات در بازار آزاد به دنبال افزایش ۲۰۰ تنی شمش در بازار زده شد، طوریکه افزایش قیمت هیجانی در برخی مبادی رخ داد و برخی نیز فروش‌ها را بستند. نرخ اکثر کارخانجات میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه ۱۰۰ الی ۱۱۰۰ تومان افزایش یافت و اکثر مقاطع فولادی بدون تغییر اعلام شد. در بخش محصولات ذوبی، میلگرد و تیرآهن در کارخانه و بنگاه اعلام نشد.

نرخ اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی نسبت به روز پنجشنبه ۵۰ الی ۱۵۰ تومان کاهش یافت. همچنینرخ پیشنهادی اکثر تولیدکنندگان شمش فولادی نسبت به روز پنجشنبه ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

نرخ انواع ورق سیاه (فولاد مبارکه و فولاد سبا) نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه ۱۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت. نرخ انواع ورق (گالوانیزه، آجدار فابریک، آجدار پرسی و اسیدشویی) بدون تغییر اعلام شد. نرخ ورق سیاه کاویان ۱۰۰۰ و ورق رنگی ۲۴۰۰ تومان کاهش یافت.

اما در بازار امروز ۲۷ فرودین ۱۴۰۲ تا این لحظه برخی شرکت‌ها از جمله امیرکبیر خزر، پردیس آذربایجان، ظفر بناب و تعدادی دیگر بدون تغییر قیمت بودند اما تعداد زیادی از شرکت‌ها با افزایش قیمت بین ۱۰۰ (کمترین) تا ۳۲۰۰ تومانی (بیشترین) همراه بودند طوریکه قیمت میلگرد ۱۲، ۲۰ و ۲۲ را به مبلغ ۲۶ هزار تومان اعلام کردند.

آهن اسفنجی نیز ۱۰۰ الی ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته داشته و به مبلغ ۱۰ هزار و ۶۵۰ برای قائنات و ۱۱ هزار و ۲۰۰ برای میانه اعلام شد.

اما ورق گالوانیزه تاراز، ورق روغنی و رنگی فولاد مبارکه بدون تغییر نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بودند و با قیمت میانگین ۵۱ هزار و ۸۰۰ تا ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو نرخ‌گذاری شدند.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین علت افزایش قیمت آهن‌آلات از روز گذشته بهبود تقاضا به دنبال اصلاح روزهای اخیر باشد. همچنین کمبود بار نوردسازان و تحویل شمش در اردیبهشت ماه، عامل دیگر تحریک بازار میلگرد و شماری از محصولات فولادی می‌تواند باشد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبری IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    اره دیگ داشت قیمت اصلاح میشد یهو چون مشتری هاتون زیاد شدن قیمت رو بردین بالا ؟؟؟ انسانیت داشته باشید
  • اکبری IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    پس چی شد اصلاح قیمت
  • محمد نایب سالکی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    باسلام و احترام سهامداران فولاد وفملی چندین ماه است که در ضرر و زیان هستند به خاطر قیمت دستوری دولت و سرکوب‌ توليد ملی و رشدی نداشته‌اند
  • محسن IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    0 0
    هر چقدر دوست دارید گرون کنید تا مردم دیگه نتونن آهن بخرن اونوقت شما کارخونه دارا تخته کنید برید خونه هاتون