کد خبر 3936
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

سال درخشان برای سهامداران شرکت صنعتی گل‌گهر

سال درخشان برای سهامداران شرکت صنعتی گل‌گهر

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با توجه به دستاوردهایی که در سال 1401 در کارنامه خود به ثبت رسانده می‌تواند سال‌های درخشانی را برای سهامداران خود متصور باشد زیرا این مجموعه از تمامی پتانسیل خود بهترین استفاده را داشته و تلاش می‌کند تا سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تلاش است تا سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد. البته گل گهر تنها فعالیت خود را در این زنجیره محدود نکرده است و با حضور در کنسرسیوم «جانجا» فعالیت خود در حوزه مس را هم کلید زده است. این موضوع نشان می دهد گل گهر علاوه بر حضور توانمند در زنجیره ارزش فولاد، می تواند در حوزه های دیگری نیز نقش آفرین باشد. 

نگاهی به عملکرد سال گذشته گل گهر نشان می دهد که این مجموعه براساس چشم اندازی که برای خود متصور است در حرکت بوده نقاط درخشانی را در کارنامه 1401 خود ثبت کرده است.

گل گهر سال 1401 را با ثبت رکوردهای کیفی آغاز کرد که نشان از یک شروع طوفانی برای این مجموعه بود.  یکی از اصلی ترین برنامه های این مجموعه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است که در این زمینه 19 رکورد کیفیت در بخش‌های مختلف شرکت تا پایان سال ۱۴۰۱ به ثبت رسید. 

اما شاید یکی از موفقیت های گل گهر آغاز به کار بزرگترین آسیاب گلوله‌ای سنگ آهن کشور توسط متخصصان داخلی بود که بی‌تردید در صرفه‌جویی ارزی هم اثرگذار بود. 

این دستگاه که بزرگترین تجهیز در صنعت سنگ آهن ایران است، با توجه به اهمیت، سایز بزرگ و توان زیاد، جزو معدود دستگاه‌هایی است که با دو موتور متحرک کار می‌کند که همه این ویژگی‌ها بر سختی عملیات نصب و راه‌اندازی آن اضافه می‌کند.  

موفقیت های گل گهر در بخش دستیابی به تجهیزات با رونمایی از خط تولید انبوه دامپتراک ۶۰تنی ایرانی، در سال گذشته به اوج خود رسید. با اجرای این پروژه صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی برای کشور صورت گرفت چنان که در نمونه خارجی قیمت هر دستگاه ۶۰۰ هزار یورو است اما برای ساخت نمونه داخلی ۲۰۰ هزار یورو اختصاص یافت که از صرفه جویی ارزی ۴۰۰ هزار یورویی در هر دستگاه حکایت دارد. این دستگاه بر اساس دستورالعمل‌های وزارت صمت ۵۰ درصد داخلی‌سازی شده است و فقط قطعاتی که تولید آنها مزیت رقابتی ندارد برون‌سپاری شده است.

چنین مواردی نشان می دهد گل گهر در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری خوبی داشته و توانسته بسیاری از نیازهای خود را داخلی سازی کند. 

اما در کنار فعالیت های معدنی، گل گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز فعالیت‌های خوبی در کارنامه 1401 خود به ثبت رساند. به عنوان مثال در بحث ترویج کتابخوانی و در بحث ورزش فعالیت‌های بسیار خوبی از سوی این مجموعه معدنی و صنعتی صورت گرفته است که در ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی منطقه اثرات بسیاری به همراه داشت. 

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اقداماتی که در دستور کار دارد می‌تواند در چشم‌انداز بلند مدت خود یکی از شرکت‌های باشد که به جمع کنسرسیوم‌های بین‌المللی پیوسته و برندی برای بخش معدن ایران باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر 3936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =