کد خبر 3939
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بیش از ۸۰ درصد محصولات فولادی معامله شد

بیش از ۸۰ درصد محصولات فولادی معامله شد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا، بیش از ۸۰ درصد محصولات به میزان ۳۲۶ هزار و ۴۶۵ تن معامله شد که تقاضای ۳۳۰ هزار و ۸۳۵ تن نیز برای آن وجود داشت، در این میان معاملات اعتباری شمش بلوم ۴ شرکت بزرگ به دلیل نوسان قیمت با نظر کمیته معاملات بورس کالای ایران تایید نشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ قرار بود ۳۹۴ هزار و ۶۵ تن محصول فولادی شامل شمش بلوم، تختال C، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G و ورق گالوانیزه خودرو در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود که در انتهای معاملات امروز بیش از ۸۰ درصد محصولات به میزان ۳۲۶ هزار و ۴۶۵ تن معامله شد که تقاضای ۳۳۰ هزار و ۸۳۵ تن نیز برای آن وجود داشت.

در عرضه‌های امروز شمش بلوم با جحم سنگین ۲۵۱ هزار و ۵۶۵ تن و با میانگین مبلغ پایه ۱۷۳ هزار و ۲۹۹ ریال عرضه شده بود که در انتهای معاملات ۲۶/۸ درصد از این محصولات حذف شده و مابقی به مقدار ۱۸۳ هزار و ۹۶۵ تن با مبلغ میانگین پایه ۱۷۳ هزار و ۶۱ ریال معامله شد. کمترین قیمت مورد معامله این محصول امروز در تالار صنعتی ۱۶۳ هزار و ۳۰۰ ریال و بیش‌ترین مبلغ ۱۸۰ هزار و ۳۵۶ ریال بود. قیمت پایه این محصول نسبت به هفته گذشته ۳ درصد کاهش دارد.

در این میان معاملات اعتباری شمش بلوم برای شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خوزستان، فولاد سیرجان ایرانیان و فولاد خراسان با رقابت ۲۲ درصد به دلیل نوسان قیمت با نظر کمیته معاملات بورس کالای ایران تایید نشد و از تابلوی معاملات حذف گردید. لازم به ذکر است در معاملات فوق قیمت حدود ۲۱۰،۰۰۰ ریال کشف شد.

گفتنی است در عرضه هفته گذشته نیز قیمت شمش فولادی در بورس کالا با سقوط ۷٫۲ درصدی همراه بوده و به مبلغ ۱۷۸ هزار ۵۷۰ ریال به ازای هر کیلو بود. بدین ترتیب، قیمت شمش فولادی تقریباً به قیمت‌های اواسط بهمن سال گذشته بازگشت.

قیمت شمش القایی در معاملات بازار آزاد در محدوده ۱۷.۶۲ میلیون تومان/تن بوده که به موازی افت قیمت‌های بورس کالا، شاهد اصلاح قیمت است.
بازارهای صادراتی فولاد ایران نیز چند روز اخیر شاهد رشد قابل ملاحظه عرضه بوده، به گونه‌ای که قیمت‌های صادراتی کشور را به زیر ۵۲۰ دلار در تن رسانده و انگیزش بنگاه‌ها برای فروش داخلی را افزایش داده است.

محصولات دیگر عرضه شده امروز ۱۲۰ هزار تن تختال C با قیمت پایه ۱۹۶ هزار ریال و انواع انواع ورق گالوانیزه G و خودرو و سرد B به طور کامل طبق اطلاعیه عرضه با همان قیمت پایه خرید و فروش شدند. تصویر زیر جزئیات عرضه این محصول را نشان می‌دهد.

بیش از ۸۰ درصد محصولات فولادی معامله شد

در تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات به همراه مقدار عرضه و قیمت پایه و نوسان آن‌ها نسبت هفته قبل و نتایج معاملات ارائه شده است.

بیش از ۸۰ درصد محصولات فولادی معامله شد

بیش از ۸۰ درصد محصولات فولادی معامله شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =