کد خبر 3960
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

ارتباط میان دولت، دانشگاه و صنعت در فولاد خوزستان در دست اقدام

ارتباط میان دولت، دانشگاه و صنعت در فولاد خوزستان در دست اقدام

مدیرعامل فولاد خوزستان از تشکیل کارگروهی برای بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین خبر داده و اقدام به ایجاد پردیس علم و فناوری با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان ارتباط میان دولت، دانشگاه و صنعت در استان خوزستان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، در نشستی با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و دکتر علی‌محمد آخوندعلی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز پیرامون مسائل مرتبط با ایجاد پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه بحث و گفت‌وگو شد.
 امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در این نشست که سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در دفتر رییس این دانشگاه شهید چمران برگزار شد، گفت: ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز می‌تواند حلقه گمشده میان دولت، دانشگاه و صنعت در استان خوزستان باشد و اقدام با ارزشی است؛ اگر در ابتدای هر کاری فرآیندها و ساختارها متناسب با اهداف تعریف شده ترسیم نشود رسیدن به استراتژی کاری سخت و مشکل خواهد بود.
وی افزود: در حوزه صنعت به ویژه صنعت فولاد به دلیل گذشت چهار دهه به لحاظ تکنولوژی و فناوری در حوزه‌ها دچار مرگ تکنولوژی شده‌ایم و اگر کارهای نوآورانه و خلاقیت فردی نبود این ضعف‌ها بیشتر نمایان می‌شد؛ بسیاری از ضعف‌های تکنولوژی با وجود متخصصان این حوزه پوشش داده می‌شود و اگر دانشگاه مشکلات صنایع را به صورت مسئله محور بررسی کند بی‌شک در حل مشکلات موثر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم با دسته‌بندی مشکلات از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم؛ درحال حاضر با پدیده‌ای به نام هوش مصنوعی مواجه هستیم و این مسئله نشان می‌دهد این تکنولوژی موجب تغییرات بسیاری در حوزه‌های مختلف می‌شود.
ابراهیمی گفت: در شرکت فولاد خوزستان کارگروهی تشکیل شده است که بتوانیم از تکنولوژی‌های نوین بهره‌مند شویم و رشد این تکنولوژی نشان می‌دهد بسیاری از کسب و کارها در حال تغییر مسیر خود هستند و می‌توانند در حوزه صنعت جهش ایجاد کند.
وی تصریح کرد: افزایش کیفیت زندگی افراد در استان خوزستان و شهر اهواز از اهمیت بسیاری برخوردار است و همیشه این مسئله طرح می‌شود که با وجود صنایع کلان در این استان مردم از منافع آن بی‌بهره هستند؛ از این رو از دانشگاهیان می‌خواهیم که تدوین‌گر طرح‌ها و ایده‌ها برای این صنعت با هدف ارتقای زندگی شهروندان باشند.
در ابتدای این جلسه آخوندعلی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ایجاد پردیس‌های علم و فناوری یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که مصوبه تشکیل این پردیس پیش از این در هیات امنای دانشگاه طرح و تصویب شده است.
وی یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه شهید چمران اهواز را تبدیل علم و فناوری به دانش دانست و افزود: تلاش کرده‌ایم این مهم در کنار حفظ و تقویت پایه‌های آموزشی محقق شود و این سیاست در راستای تبدیل دانشگاه‌های نسل دو به نسل سوم است.
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تشکیل کارگروه شورای پردیس علم و فناوری این دانشگاه با حضور مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای ایجاد این پردیس شرایط لازم از نظر ساختاری و آیین‌نامه‌ها در دانشگاه فراهم بود و با توجه به اولویت‌ها و برنامه‌های ارائه شده به وزارت علوم و علیرغم مشکلات حاد دانشگاه از نظر اعتبارات و ... نسبت به ایجاد پردیس اقدامات لازم انجام شد.
آخوندعلی افزود: در این راستا دانشگاه شهید چمران اهواز با حمایت‌های وزیر علوم و همچنین معاون فناوری وزارتخانه موفق شد موافقت اصولی شش ماه شورای گسترش را با ایجاد پردیس علم و فناوری این دانشگاه دریافت کند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان امیدواریم این پردیس بتواند حلقه وصلی میان حوزه آموزش عالی استان و جامعه بالاخص حوزه صنعت باشد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =