کد خبر 4018
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

در نشست خبری مدیر عامل فولاد مبارکه با اهالی رسانی مطرح شد:

گزارش رشد ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری تا تبدیل شدن به یک صنعت سبز

گزارش رشد ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری تا تبدیل شدن به یک صنعت سبز

امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ نشست خبر محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه با حضور جمعی از اصحاب رسانه کشور در حالی برگزار شد که مدیرعامل این شرکت ضمن ارائه گزارش عملکرد این شرکت به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ نشست خبر محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه با حضور جمعی از اصحاب رسانه کشور برگزار شد. در این نشست مدیر عامل این شرکت ضمن ارائه گزارش عملکرد این شرکت به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

رشد ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری و توسعه در فولاد مبارکه

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ضمن تاکید بر تحقق سرمایه‌گذاری جدید در این شرکت، افزود: ما فولاد مبارکه را یک شرکت توسعه‌ای می‌دانیم، رشدی که سال ۱۴۰۱ در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه داشتیم، ۱۰ برابر سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری ۲۱۶ هزار میلیارد تومانی در افق ۱۴۰۴ هدف‌گذاری کرده و پروژه نورد گرم ۲ را بعد از ۱۰ سال کلید زد که بالغ بر ۱۰ درصد پیشرفت داشته است. نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در بهمن ۱۴۰۰ کلنگ زنی شده و امروز پیشرفت ۷۸ درصدی داشته و در تیرماه امسال از فاز نخست این نیروگاه بهره‌برداری خواهیم کرد، قریب به ۲ هزار مگاوات نیروگاه را یا در دست احداث و یا در مسیر احداث داریم، دو میدان گازی در دست احداث بوده و در حوزه حمل و نقل ۵۰ لوکوموتیو خریداری شده که بیش از ۵۰ درصد آن مورد استفاده قرار گرفته و ۸۰ لوکوموتیو دیگر نیز در برنامه داریم.

سودآوری ناشی از استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت و توسعه‌های هدفمند 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه صنایع‌پرس در رابطه با سودآوری این شرکت در سال گذشته گفت: بیش از ۹۰ درصد از نیروی انسانی فولاد مبارکه بومی هستند. سودآوری فولاد مبارکه ناشی از رانت نیست و این یک تفکر انحرافی است، بلکه سودآوری این مجموعه ناشی از استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت‌های تولید، دارا بودن زنجیره کامل و متوازن تولید (از سنگ تا رنگ) و توسعه‌های هدفمند است.

وی در ادامه گفت: استفاده از منابع ملّی اگر منجر به ارزش افزوده شد، بهترین استفاده از منابع کشور است و جای اختصاص یارانه همان جایی است که ارزش افزوده ایجاد کند. فولاد مبارکه برای تامین گاز و آب و برق مورد نیاز خود یارانه نمی‌گیرد و نرخ هزینه‌های حمل و نقل آن از میانگین جهانی بالاتر است.

طیب نیا ضمن اشاره به سودآوری فولاد مبارکه به دلیل ارزش افزوده این شرکت، بیان کرد: سود فولاد مبارکه به صورت مستقیم و غیرمستقیم میان ۷۰ میلیون نفر در کشور توزیع می‌شود. سهام فولاد مبارکه سهام بسیار ارزشمندی است، طی ۵ سال گذشته سهم این شرکت ۳۱ برابر شده است.

گزارش رشد ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری تا تبدیل شدن به یک صنعت سبز

۵ جهت‌گیری اصلی فولاد مبارکه
طیب‌نیا ضمن تشریح پنج جهت‌گیری اصلی فولاد مبارکه، بیان داشت: جهت‌گیری اول ما استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود است. بسیاری از صنایع ما حتی زیر ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند. ما نیاز به ظرفیت‌های جدید نداریم بلکه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کامل را کنیم.

وی با بیان این که توسعه کمّی، کیفی و متوازن، توسعه سرمایه انسانی از دیگر جهت‌گیری‌های اصلی این شرکت است، اظهار داشت: تفاوت فولاد مبارکه با دیگر بنگاه‌ها نیروی انسانی موثر و متخصص است. تمرکز بر فناوری‌ها و نوآوری‌های نوین نیز از دیگر اهداف ماست، شاید بسیاری از شرکت‌ها دیرتر به فکر انجام این رویکرد افتادند اما فولاد مبارکه این جهت‌گیری را زودتر آغاز کرد.

طیب نیا تبدیل شدن به یک صنعت سبز از دیگر جهت‌گیری‌های فولاد مبارکه دانست و افزود: ایجاد یک زنجیره متوازن برای تولید ۱۸ میلیون تن و دستیابی به درآمد سالانه ۱۵ میلیارد دلار را هدف‌گذاری کرده‌ایم. فولاد مبارکه به وسعت ایران می‌تواند در رشد اقتصادی و توسعه صنعتی نقش‌آفرینی کند، به همین منظور یک هسته اصلی برای توسعه‌ها تعریف کردیم و در کنار آن به کسب و کارهای جدید ورود پیدا کردیم.

گزارش رشد ۱۰ برابری سرمایه‌گذاری تا تبدیل شدن به یک صنعت سبز

انتهای خبر / ف

کد خبر 4018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =