کد خبر 4019
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بیش از ۹۹ درصد شمش فولادی معامله شد

بیش از ۹۹ درصد شمش فولادی معامله شد

در انتهای معاملات امروز بورس کالا، محصولات فولادی عرضه شده با بیش از ۹۵ درصد به مقدار ۲۶۶ هزار و ۵۹ تن معامله شد که تقاضای ۴۹۲ هزار و ۸۰ تنی برای آن وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالا امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار بود ۲۶۹ هزار و ۸۵۹ تن محصول فولادی شامل شمش بلوم، تختال C، ورق گالوانیزه G، ورق قلع اندود، ورق سرد B، ورق رنگی، ورق گرم B و آهن اسفنجی بریکت در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود که در انتهای معاملات امروز بیش از ۹۵ درصد این محصولات به مقدار ۲۶۶ هزار و ۵۹ تن معامله شد که تقاضای ۴۹۲ هزار و ۸۰ تنی برای آن وجود داشت.

در میان محصولات عرضه شده شمش بلوم با کاهش جزئی ۰/۱ رصدی با همان نرخ پایه ۱۸۱ هزار و ۵۴ ریال به مقدار ۱۸۵ هزار و ۲۵۰ تن خرید و فروش شد که این مقدار با ۴۰۳ هزار و ۱۵۵ تن تقاضا مواجه شد. کمترین مبلغ معامله شده برای این محصول ۱۷۰ هزار ریال و بیشترین نرخ معامله ۱۸۴ هزار و ۷۱۱ ریال به ازای هر کیلو بدون احتساب ارزش افزوده بود.

مقدار ۲۰ هزار تن محصول تختال C نیز که توسط فولاد خوزستان برای تاریخ تحویل ۱۹ خرداد سال جاری عرضه شده بود در تالار حراج باز به طور کامل مچ شد.

در میان ورق‌های عرضه شده ورق‌ گالوانیزه G با کاهش ۲۴ درصد حجم عرضه و افزایش ۱/۲ درصدی قیمت نسبت به نرخ پایه همراه بود و با میانگین مبلغ پایه ۴۲۳ هزار و ۴۲۵ ریال معامله شد.

در میان مابقی ورق‌های عرضه شده امروز ورق سرد که توسط فولاد غرب آسیا برای تاریخ تحویل آخر تیرماه عرضه شده بود با نرخ رقابت ۳۲.۱۲ درصدی به مبلغ ۳۶۶ هزار و ۵۸۱ ریال معامله شد.

همچنین معاملات ورق گرم B عرضه شده توسط مجتمع فولاد گیلان درصد تغییر نرخ ۴۶/۵۹ درصدی نسبت به نرخ پایه داشته و به مبلغ میانگین ۲۶۴ هزار و ۴۳۹ ریال معامله شد. نرخ پایه تعیین شده برای این محصول در عرضه ۱۸۰ هزار و ۳۸۸ ریال بود.

 اما بعد از حذف آهن اسفنجی بریکت بعد از عرضه آن در هشتم و ۲۰ فروردین سال جاری، امروز این محصول با افزایش ۳۰۰ درصدی حجم و ۱۹ درصدی قیمت نسبت به آخرین عرضه به مقدار ۴۰ هزار تن و با مبلغ پایه ۱۳۳ هزار و ۵۵۵ ریال توسط صبا فولاد خلیج فارس برای تاریخ تحویل ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ عرضه شد و بدون درصد تغییر نرخ نسبت به مبلغ پایه به طور کامل مچ شد.

تصویر زیر جزئیات عرضه و نتایج معامله محصولات امروز به همراه قیمت پایه و نوسان آنها نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد.

بیش از ۹۹ درصد شمش فولادی معامله شد

بیش از ۹۹ درصد شمش فولادی معامله شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =