کد خبر 4033
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

تداوم رونق در رینگ صنعتی محصولات فولادی/ ۹۵ درصد محصولات معامله شدند

تداوم رونق در رینگ صنعتی محصولات فولادی/ ۹۵ درصد محصولات معامله شدند

در پایان معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با حذف ۱/۵ درصد از حجم محصولات عرضه شده، ۹۵ درصد محصولات به مقدار ۲۳۵ هزار و ۴۹۳ تن معامله شدند. برای این مقدار عرضه ۳۵۵ هزار و ۹۳۹ تن هم تقاضا در بازار وجود داشت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار بود ۲۳۹ هزار و ۳۱۷ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، شمش بلوم، ناودانی، نبشی، ورق گرم و ورق سرد B در تالار صنعتی عرضه شود که در پایان معاملات با حذف ۱/۵ درصداز حجم محصولات عرضه شده ۹۵ درصد محصولات به مقدار ۲۳۵ هزار و ۴۹۳ تن معامله شدند. برای این مقدار عرضه ۳۵۵ هزار و ۹۳۹ تن هم تقاضا در بازار وجود داشت. 

در میان محصولات عرضه شده، به دنبال ابطال معاملات برخی شرکت‌های عرضه‌کننده شمش بلوم که دیروز عرضه شده بود، امروز این محصول به حجم ۱۳۷ هزار تن با نرخ پایه ۱۸۱ هزار و ۲۴۹ ریال عرضه شده که تقریبا برابر با قیمت عرضه بوده و به طور کامل با تقاضای ۲۰۲ هزار و ۲۵۵ تنی به فروش کامل رفت.

همچنین به دنبال روند صعودی که از اواخر هفته قبل در رینگ صنعتی کلید خورده امروز نیز عرضه تیرآهن و میلگرد با افزایش نرخ تقریبا ۱۱/۵ درصدی همراه شد، این در حالی است که حجم عرضه این محصولات نیز کاهش داشته است. همچنین درصد پیش پرداخت سفارش خرید برای این دو محصول علیرغم صدور ابلاغیه بازگشت به ۱۰ درصد در تاریخ ۲۹ فرودین، امروز به دنبال ابلاغیه دیروز بورس کالا مجدداً ۳۰ درصد اعمال شده است. این محصولات نیز فقط با ریزش جزئی در حجم عرضه شده میلگرد به طور کامل معامله شدند.

نبشی و ناودانی عرضه شده نیز امروز حدود ۳ درصد افزایش قیمت داشتند که به طور کامل بر مبنای نرخ پایه معامله شدند. اما ورق سرد B که حدود ۳/۵ درصد هم کاهش قیمت نسبت به هفته قبل داشت با ریز ۲۶/۶ درصدی در حجم عرضه به مقدار هزار و ۱۰۰ تن همراه با تغییر ۴۴.۵۶ درصدی نسبت به نرخ پایه به مبلغ میانگین ۴۰۱ هزار و ۹۸ ریال معامله شد.

تصویر زیر جزئیات اطلاعات عرضه محصولات امروز را به همراه نرخ نوسان آنها نسبت به هفته قبل و نتایج معاملات و درصد تغییر قیمت و عرضه را نسبت به اطلاعیه صبح نشان می‌دهد. 

تداوم رونق در رینگ صنعتی محصولات فولادی/ ۹۵ درصد محصولات معامله شدند

تداوم رونق در رینگ صنعتی محصولات فولادی/ ۹۵ درصد محصولات معامله شدند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =