کد خبر 405
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

استاندار خراسان جنوبی خبرداد

واحد احیای مجتمع فولاد قاینات آماده افتتاح

واحد احیای مجتمع فولاد قاینات آماده افتتاح

استاندار خراسان جنوبی گفت: واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات پس از بهره‌برداری آزمایشی در ماه‌های آتی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش آهن‌نیوز، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد قاینات در جمع خبرنگاران افزود: در بازدیدی که از واحد فولاد این مجتمع انجام شد، شاهد تغییر و تحولات در اجرای طرح بودیم و روند اجرا به‌خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به سومین بازدید از کارخانه فولاد قاینات اظهار داشت: این کارخانه در قالب دو واحد احیای مستقیم (خط تولید آهن‌اسفنجی) و واحد فولادسازی احداث شده که واحد احیا چند ماه است به بهره‌برداری رسیده و افتتاح اولیه انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری اولیه به این دلیل بود که اگر در روند بهره‌برداری خطاها و اشکالات فنی احتمالی رخ دهد، رفع نقص شود و در افتتاح نهایی و رسمی طرح به‌طور کامل فعال باشد و هیچ ابهام و اشکالی در رابطه با موضوعات فنی نباشد.

وی با اشاره به مساله برق صنایع افزود: شرکت ملی فولاد از طریق وزارت نیرو و در سطح استانی هم از طریق شرکت برق منطقه‌ای خراسان موضوع را پیگیری کرده‌اند تا خسارتی به ‌مجموعه‌های فولادی از جمله مجتمع قاینات با قطعی برق وارد نشود.

استاندار خراسان جنوبی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۸۵ درصدی واحد فولاد مجتمع فولاد قاینات خبرداد و گفت: انتظار ما این است که همین روند با شتاب ادامه داشته باشد و بر اساس گزارش مسئولان متولی قرار شد تا پایان اسفند امسال درصورتیکه مشکل خاصی پیش نیاید، شاهد افتتاح واحد فولاد این مجتمع نیز باشیم.

به گزارش آهن‌نیوز، مجتمع فولاد قاینات در شمار طرح‌های فولاد استانی است که پس از مدتی توقف و کندی روند اجرا، با پیگیری مسئولان استان و مشارکت دستگاه‌های ملی در سال‌های اخیر سرعت گرفت و پس از تولید آهن اسفنجی در مرحله فولادسازی قرار دارد.

فاز اول این کارخانه برای تولید آهن‌اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حال تولید آزمایشی است.

فاز دوم کارخانه در شهرستان قاینات برای تولید فولاداسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال اجراست که با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار است در یک سال آینده به بهره‌برداری برسد و با راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، خراسان جنوبی به جمع استان‌های دارای صنعت فولاد می‌پیوندد.

انتهای پیام/

کد خبر 405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =