کد خبر 4067
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

حذف ۹۰ درصد شمش بلوم از تابلوی معاملات

حذف ۹۰ درصد شمش بلوم از تابلوی معاملات

در پایان معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا، مقدار عرضه با ۴۱ درصد ریزش به حجم ۱۱۹ هزار و ۶۹۰ تن معامله شده و با تقاضای ۲۶۶ هزار و ۷۳۶ تنی مواجه شد. همچنین سبد میلگرد ساده صنعتی و ورق سرد لوازم خانگی به دلیل نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه نیافتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران قرار بود امروز نهم اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰۳ هزار و ۴۰ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، انواع میلگرد صنعتی، کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ورق سرد خودرو و لوازم خانگی و سنگ آهن کلوخه عرضه شود اما در پایان معاملات این مقدار عرضه با ۴۱ درصد ریزش به حجم ۱۱۹ هزار و ۶۹۰ تن معامله شده و با تقاضای ۲۶۶ هزار و ۷۳۶ تنی مواجه شد. 

در میان محصولات عرضه شده فوق سبد میلگرد ساده صنعتی و ورق سرد لوازم خانگی به دلیل نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه نیافتند.

آنچه که در عرضه‌های امروز محصولات فولادی مشهود است افزایش قیمت ۸ تا ۱۶ درصدی محصولات و کاهش حجم عرضه آن‌هاست.

۷ هزار و ۵۹۰ تن تیرآهن عرضه شده امروز بر اساس همان نرخ پایه به طور کامل معامله شد. کمترین نرخ معامله این محصول ۲۰ هزار ۲۰۰ تومان و بیشترین مبلغ ۴۹ هزار تومان به ازای هر کیلو برای دو محصول تیرآهن بال پهن سیز ۲۲ و ۲۴ بود. لازم به ذکر است تمامی محصولات تیرآهن عرضه شده دربازار امروز توسط ذوب آهن اصفهان انجام گرفته بود. همچنین امروز این محصول افزایش قیمت ۱۵/۶ درصدی نسبته به هفته قبل به همراه داشت. 

همین‌طور طبق آخرین ابلاغیه سازمان بورس کالا که قرار بود درصد پیش پرداخت تیرآهن و میلگرد از ۱۰ به ۳۰ درصد افزایش یابد، این اصل به غیر از محصولات میلگرد کلاف و تیرآهن بال پهن ۲۴ برای مابقی محصولات اعمال شده است.

در پایان معاملات امروز شمش بلوم عرضه شده با ریزش تقریبا ۹۰ درصدی در معاملات همراه بوده و به میزان ۹ هزار تن توسط فولاد خراسان و ذوب آهن پاسارگاد عرضه و تقاضای پایین ۳هزار تنی برای آن وجود داشت. گفتنی است نرخ پایه این محصول ۱۴/۴ درصد کاهش نسبت به نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱۶ هزار و ۸۰۴ ریال معامله شد.

در تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات امروز به همراه نوسان قمت و حجم عرضه آنها نسبت به هفته قبل را مشاهده می‌کنید.

حذف ۹۰ درصد شمش بلوم از تابلوی معاملات

حذف ۹۰ درصد شمش بلوم از تابلوی معاملات

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =