کد خبر 4084
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

رئیس کانون سراسری انبوه سازان:

افزایش قیمت فولاد، قیمت مسکن را تغییر می‌دهد

افزایش قیمت فولاد، قیمت مسکن را تغییر می‌دهد

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه با محاسبه شاخص تعدیل قیمت ساخت به حدود 6/ 5 میلیون تومان افزایش می یابد، اظهار کرد: این قیمت برای سازندگان صرفه ندارد. وقتی کارخانه فولاد قیمت را دو برابر می کند هیچ گاه نمی توان از سازنده مسکن انتظار داشت قیمت را ثابت نگه دارد چون فولاد خریداری می کند. سازنده این افزایش قیمت را در محاسباتش اعمال می کند و امروز یا فردا خودش را به روز خواهد کرد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ سیدمحمد مرتضوی رئیس کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه با دست خالی نمی توان پرونده مسکن ملی را به نحو احسن بست متذکر شد: در بحث نهضت ملی مسکن قیمت ساخت هرمترمربع 5/ 4 میلیون تومان است، دولت با تمام قدرت قیمت را ثابت نگه داشته و تا امروز هم خبری در رابطه با افزایش این قیمت نشنیده‌ایم. در حالی که همه می‌دانیم ساخت املاک باکیفیت با این ارقام امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: سازندگان صاحب صلاحیت مسکن با این قیمت قرارداد امضا نمی‌کنند. البته در شهرهای جدید قراردادهایی پیشنهاد می شود و برخی از همکاران گفتمان هایی در خصوص حضور در پروژه انجام می دهند اما فعلا با این قیمت ها انعقاد قراردادها ابتر مانده است.

وی گفت: قیمت 5/ 4 میلیون تومان بر اساس شاخص های سه ماه سوم سال 1400 محاسبه شده است. شاید یکسری قراردادهایی بر مبنای سه ماه سوم 1401 امضا شده باشد که قطعا روی 5/ 4 میلیون تومان تاثیرگذار بوده و قیمت ساخت افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه با محاسبه شاخص تعدیل قیمت ساخت به حدود 6/ 5 میلیون تومان افزایش می یابد، اظهار کرد: این قیمت برای سازندگان صرفه ندارد. وقتی کارخانه فولاد قیمت را دو برابر می کند هیچ گاه نمی توان از سازنده مسکن انتظار داشت قیمت را ثابت نگه دارد چون فولاد خریداری می کند. سازنده این افزایش قیمت را در محاسباتش اعمال می کند و امروز یا فردا خودش را به روز خواهد کرد.

وی در نهایت تاکید کرد: در صورت تعدیل واقعی قیمت ها، ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن سرعت می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 4084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =