کد خبر 4088
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

انتقاد نماینده موافق استیضاح وزیر صمت از وضعیت بازار فولاد

انتقاد نماینده موافق استیضاح وزیر صمت از وضعیت بازار فولاد

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت فولاد تصریح کرد: مردم از وضعیت بازار راضی نیستند، امروز مجلس شورای اسلامی قاطعیت خود را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، روند بررسی استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی آغاز شد و نمایندگان موافق استیضاح، به بیان سخنان خود پرداختند. 

نظری: امروز مجلس بین دفن خود و استیضاح وزیر یکی را انتخاب کند

در ادامه سید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت گفت: اینکه رئیس جمهور در جلسه استیضاح حضور پیدا نکرده نشان دهنده بی‌توجهی او به این جلسه و یا بی‌توجهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: آقای فاطمی امین شخصیتی مومن و متواضع دارد اما بحث ما کارآمدی است. بنده تاکنون هیچ درخواست غیرقانونی و غیرمردمی از وزارتخانه‌ای نداشتم استیضاح حق نمایندگان است و به معنای مخالفت با دولت نیست بلکه به دولت کمک می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز مجلس بین دفن خود و ماندن وزیر یکی را انتخاب می‌کند و مردم بین ناکارآمدی و نظارت مجلس شورای اسلامی انتخابگر هستند. امروز افکار عمومی و ۸۵ میلیون نفر منتظر اقدام مجلس بوده که ما نماینده دو خودروساز بزرگی هستیم که با جان و مال مردم بازی می‌کنند و یا نماینده ۸۵ میلیون نفر از مردم هستیم.

نظری ادامه داد: امروز پراید به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است، افکار عمومی منتظرند که آیا تغییری رخ می‌دهد یا خیر؟ مردم از ما می‌پرسند که ما در قبال این وضعیت چه کرده‌ایم نه فقط وضعیت خودرو که حتی وضعیت لوازم خانگی هم به گونه‌ای شده که ازدواج جوانان با مشکل مواجه است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم شایسته سوار شدن بهترین خودروی دنیا هستند، گفت: چرا مردم باید گرفتار سایپا و ایران خودرو شوند ما باید مدافع انتخاب مردم باشیم و اجازه ندهیم عده‌ای دنبال منافع خود باشند. استیضاح حق نمایندگان است که ما به نمایندگی از مردم دنبال می‌کنیم. سوال این است که مردم از وضعیت فعلی راضی هستند؟

وی با بیان این‌که چرا باید مصوبه مجلس شورای اسلامی در واردات خودرو زمین بماند و مجمع تشخیص جلوی آن را بگیرد، اظهار کرد: این‌که در آستانه استیضاح لایحه دو فوریتی برای واردات خودرو ارائه می‌شود توهین به مجلس شورای اسلامی است. اگر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رای نیاورد مردم می‌گویند که ما مدافع دولت و نه ملت هستیم. مردم بدانند که نمایندگان پشتیبان آنها هستند.

نظری همچنین با انتقاد از افزایش قیمت فولاد تصریح کرد: مردم از وضعیت بازار راضی نیستند، امروز مجلس شورای اسلامی قاطعیت خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 4088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =