کد خبر 4105
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

شاخص کل صعود و شاخص فلزات نزول کرد

شاخص کل صعود و شاخص فلزات نزول کرد

شاخص کل بازار سهام امروز با تداوم روند صعودی خود توانست بیش از یک هزار واحد رشد کرده و در کانال دو میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی بایستاد. اما شاخص فلزات با افت ۲ هزار و ۵۰۸ واحدی نسبت به دیروز یک پله نزول کرده و در نقطه ۱ میلیون و ۸۴۴ و ۵۲۸ واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار سهام امروز با وجود عرضه‌هایی که در برخی مواقع اتفاق افتاد توانست در نهایت کار خود را در محدوده مثبت به پایان برساند و به روند صعودی خود ادامه دهد. طوریکه شاخص کل توانست بیش از یک هزار واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۰۵ درصد تقویت شد.

اگرچه امروز بار دیگر با وجود افزایش نرخ دلار، شاهد تقاضای بهتری برای صنایع و سهام کوچک‌تر بازار بودیم اما در کل می‌توان عنوان کرد که بازاری متعادل و مثبت سپری شد.

در پایان معاملات امروز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دوازدهمین روز کاری متوالی مثبت شد و ۶۷۷ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز افت ۴۵ درصدی داشته است.

نمادهای فارس، وپارس، حکشتی و همراه از نمادهای تاثیرگذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد کگل، شپدیس و فملی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نمادهای فولاد، ثبهساز و پترول هم از نمادهای پرتراکنش با تاثیر مثبت بر بازار سهام بودند. نماد خودرو، شستا، خساپا و وکغدیر هم از نمادهای پرتراکنش با تاثیر منفی بر شاخص کل بورس بود.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۶۱ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد هم با کاهش ۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش دلاری نیز ۳۰۵ میلیارد دلار بود.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید، گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه بانک بوده و گروه محصولات شیمیایی رتبه سوم در بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد، اما گروه فلزات با افت ۲ هزار و ۵۰۸ واحدی نسبت به دیروز یک پله نزول کرده و در نقطه ۱ میلیون و ۸۴۴ و ۵۲۸ واحد قرار گرفت. تصویر زیر جزئیات معامله این گروه را نشان می‌دهد.

شاخص کل صعود و شاخص فلزات نزول کرد

کد خبر 4105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =