کد خبر 411
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

بحران جدی مسکن در چین

بحران جدی مسکن در چین

بازار آهن و فولاد چین مجدد با نوسان نرخ روبرو شده و وعده دولت این کشور برای بهبود ساخت‌وساز مسکن، اثرگذاری خود را از دست داده است

به گزارش آهن‌نیوز، بازار آهن و فولاد چین مجدد با نوسان نرخ روبرو شده و وعده دولت این کشور برای بهبود ساخت‌وساز مسکن، اثرگذاری خود را از دست داده است. مسئله‌ای که نشان می‌دهد که فعالان بازار فولاد برخلاف دولت معتقدند که بحران بازار مسکن در این کشور به مراحل جدی رسیده است.

در شرایطی که بهای فولاد در بازار داخلی چین تحت فشار کاهشی افت تقاضا قرار دارد، بازار محصولات فولادی ترکیه نیز مجدد کاهشی شده و این موضوع به افت نرخ قراضه وارداتی به این کشور دامن زده است.

علی‌رغم افت موجودی بازار قیمت میلگرد در بازار داخلی چین دو هفته اخیر تا 8 درصد معادل 52 دلار افت داشته و آخرین قیمت 587 دلار هر تن شنیده شده است. بازار داخلی میلگرد چین شاخص خوبی برای بررسی وضعیت بازار ساخت و ساز آن است. قیمت میلگرد در این کشور از اوایل ماه می تاکنون 24 درصد افت داشته که به دلیل رکود تقاضای مصرف کننده و مازاد عرضه بوده است. در ماه جاری نیز گرمای هوا در برخی نقاط این کشور به رکود بازار مسکن پیوسته وضعیت بازار را بدتر کرده است. از این رو کاهش تولید نتوانسته به کمک قیمت‌ها بیاید.

انتهای پیام/

کد خبر 411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =