کد خبر 4118
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

احداث بزرگ‌ترین کارخانه فولاد منطقه توسط عربستان و چین

احداث بزرگ‌ترین کارخانه فولاد منطقه توسط عربستان و چین

شرکت سعودی آرامکو با شرکت چینی بائواستیل برای ایجاد یک کارخانه بزرگ ورق فولادی به عنوان بزرگترین کارخانه در سعودی به توافق رسیده است. بر اساس بیانیه آرامکو، ظرفیت تولید این کارخانه سالانه به ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید.

 به گزارش خبرنگار آهن نیوز، شرکت سعودی آرامکو با شرکت چینی بائواستیل برای ایجاد یک کارخانه بزرگ ورق فولادی به عنوان بزرگترین کارخانه در سعودی  به توافق رسیده است. بر اساس بیانیه آرامکو، ظرفیت تولید این کارخانه سالانه به ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید.

این کارخانه همچنین مجهز به تجهیزات پیشرفته از جمله کوره آهن احیاء مستقیم با سوخت گاز طبیعی و همچنین کوره قوس الکتریکی خواهد بود که هدف آن کاهش انتشار دی اکسید کربن از فرآیند تولید آهن تا ۶۰ برابر است. نیروگاه DRI نیز بدون نیاز به تغییرات عمده در تجهیزات مطابق با هیدروژن خواهد بود و امکان کاهش انتشار دی اکسید کربن را تا ۹۰ درصد در آینده فراهم می‌کند.

آرامکو  اعلام کرد که این کارخانه برای اولین بار در نوع خود در عربستان و منطقه خلیج فارس خواهد بود و سیستم بزرگ برای صنعت فولاد در منطقه فراهم و با بومی سازی تولید ورق‌های فولادی سنگین، بخش تولید داخلی را تقویت می‌کند. همچنین برای صادرات به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برنامه ریزی شده است.

امین الناصر، رئیس آرامکو گفت که انتظار می‌رود این پروژه تاثیر مثبتی بر بومی سازی زنجیره های تامین این شرکت و تاثیر مثبتی بر رشد و متنوع سازی اقتصاد داخلی داشته باشد.

یزید بن عبدالرحمن الحمید، رئیس اداره سرمایه گذاری در خاورمیانه و شمال آفریقا در صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان، گفت: صندوق سرمایه گذاری عمومی با بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در تلاش است تا اقتصاد عربستان با فعال کردن بخش‌های استراتژیک اصلی در بازار محلی متنوع کند. هدف این مشارکت توسعه یک کارخانه تولید ورق فولادی یکپارچه است که توسعه صنعتی سعودی را تقویت و نقش آن را به عنوان تامین کننده در صنعت فولاد فعال می کند.

وی افزود: همچنین این طرح با جهت‌گیری‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی با هدف ایجاد مشارکت‌های استراتژیک جدید در سطح محلی و جهانی، بومی‌سازی فناوری‌ها و دانش، توانمندسازی بخش خصوصی، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم بیشتر در بازار محلی، مطابقت دارد. از سال ۲۰۱۷، صندوق سرمایه گذاری عمومی در ۱۳ بخش جدید سرمایه گذاری کرده و ۷۷ شرکت جدید را در محل تاسیس کرده است.

به گزارش بلومبرگ الشرق، انتظار می‌رود این سرمایه گذاری مشترک در شهر صنعتی راس الخیر واقع شود که یکی از چهار منطقه ویژه اقتصادی جدید است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ماه گذشته اعلام شد.

این توافق همچنین در چارچوب «استراتژی ملی صنعت» برای ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری به ارزش یک تریلیون ریال (۳۰۰ میلیارد دلار) صورت می‌گیرد.

این توافق با توجه به نزدیکی قابل توجه عربستان و چین در سطح سیاسی و اقتصادی و ۴ ماه پس از سفر رئیس جمهور شی جین پینگ به سعودی که شاهد امضای ۳۵ قرارداد سرمایه گذاری بین شرکت‌های دو کشور بود، به دست آمده است.

پروژه مجتمع تولید ورق فولادی با هدف ارتقای همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی، ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی عربستان از طریق ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری محلی بوده که به دنبال ایجاد مشارکت‌های استراتژیک است و باعث تنوع و گسترش سرمایه گذاری در اقتصاد عربستان سعودی، زنجیره تامین و سرمایه گذاری‌های صنعتی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 4118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =