کد خبر 4120
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

شاخص از مرز ۲ میلیون ۵۰۰ گذشت/ رشد ۳۸ هزار و ۴۳۰ واحدی شاخص فلزات

شاخص از مرز ۲ میلیون ۵۰۰ گذشت/ رشد ۳۸ هزار و ۴۳۰ واحدی شاخص فلزات

بورس تهران طی معاملات روز جاری توانست مرز ۲.۵ میلیون واحد را پشت سر بگذارد به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای توانست با رشد ۱.۵۲ درصدی همراه شود و خود را به محدوده ۲.۵۱۸ میلیون واحدی برساند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را پرقدرت آغاز کرد و توانست همانند روزهای گذشته به رکورد شکنی خود ادامه داد به نحوی که برای اولین بار توانست به ارتفاع ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحدی برسد. 

روند بازار امروز طوری بود که پس از فشار عرضه‌هایی که در بازار شکل گرفت، خبر جدیدی که از این حوزه منتشر شد توانست تقاضای جدیدی را در بورس تهران ایجاد کند. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ۵ بازار را زیر نظر دارد. ۱- املاک با انواع کاربری ۲- انواع خودروهای سواری دارای پلاک ۳- انواع طلا، نقره، پلاتین و جواهرآلات ۴- انواع ارز ۵- انواع رمزپول و رمزدارایی، جزو بازارهایی است که مجلس قصد دارد بر معاملات آن‌ها مالیات وضع کند. همانطور که پیداست، بازار سهام تنها بازار سرمایه‌گذاری است که در این طرح مجلس جایی ندارد و همین موضوع می‌تواند به محرکی قدرتمند برای تداوم روند صعودی منجر شود.

طی معاملات روز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سیزدهمین روز کاری متوالی مثبت شد و هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز رشد ۱۰۲ درصدی داشته است.

امروز نماد وبصادر (بانک صادرات) بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن ۹۵ میلیارد تومان بود. پس از وبصادر، نمادهای شیران، ثشاهد و ثامید بیشترین بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج خروج پول حقیقی به نمادهای فولاد، وکغدیر و کالا اختصاص داشت. 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۸ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه نیز ۱۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان بود که ۳۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱.۳ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسید. 

فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب الکترونیک آرمان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

برخلاف افت دیروز، شاخص بورس فلزات نیز همسو با شاخص کل با رشد دو درصد به مقدار ۳۸ هزار و ۴۳۰ واحد در پله ۱ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۹۵۹ واحد ایستاد. تصویر زیر جزئیات معاملات این حوزه را نشان می‌دهد.

شاخص از مرز ۲ میلیون ۵۰۰ گذشت/ رشد ۳۸ هزار و ۴۳۰ واحدی شاخص فلزات

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =