کد خبر 4121
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

جزئیات عرضه اولیه «زفجر» اعلام شد

جزئیات عرضه اولیه «زفجر» اعلام شد

با توجه به اعلام جزییات فعالیت شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام «زفجر» روز گذشته، انتظار می‌رود این نماد به زودی در بازار سرمایه عرضه اولیه گردد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از مشرق، نخستین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام «زفجر» روز گذشته با حضور مدیران این شرکت در فرابورس ایران برگزار شد که در ابتدای این نشست، حمیدرضا اسماعیلی مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان، این مجموعه را یک شرکت دانش‌بنیان در عرصه تولید محصولات دامی، باغی و نهالی معرفی کرد و گفت: زفجر از شرکت‌های فرعی شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس و واحد نهایی گروه مستضعفان است.

با توجه به برگزاری جلسه معارفه شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان انتظار می‌رود این نماد به زودی در بازار سرمایه عرضه اولیه گردد.

رقم فروش شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در مدت ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ به حدود ۷۵۲ میلیارد تومان رسید. هم چنین فروش اسفند ماه ۷۳ میلیارد تومان ثبت شد.

شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان، افزایش تولید پسته و علوفه، افزایش نرخ فروش شیر از جمله دلایل افزایش سود در دوره اخیر بوده است.
لازم به ذکر است که دامپروری فجر اصفهان دوره ۹ ماهه را با سود خالص ۷۸ میلیارد تومانی (۸۷ تومان به ازای هر سهم) پشت سرگذاشت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹۱درصد رشد داشته است.

درآمد عملیاتی زفجر در طی این دوره ۹ ماهه با رشد ۹۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است و مقدار ۴۵۱ میلیارد تومان گزارش شده است.

حاشیه سود ناخالص ۹ ماهه گذشته ۹۳درصد بوده است.

زفجر در پاییز ۱۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به بهار و تابستان به ترتیب ۱۹درصد و ۲۱ درصد افت داشته است.

بر اساس گزارش ارزش‌گذاری که از سوی تامین سرمایه نوین منتشر شده، در روش تنزیل جریان نقدی، ارزش هر سهم زفجر ۱۰۳۸ تومان و در روش ضریب قیمت به سود، ارزش هر سهم ۱۰۵۳ تومان برآورد شده است. همچنین طبق روش خالص ارزش روز دارایی‌ها قیمت هر سهم این شرکت ۳۱۲۶ تومان بوده که در نهایت میانگین موزون ارزش‌های برآوردی برای هر سهم ۱۱۴۹ تومان است.

ضریب قیمتی ۱۰ تعیین شده که امروز این رقم بین ۱۵ تا ۱۷ مرتبه است، خالص روز ارزش دارایی‌های شرکت ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بر اساس دلار ۲۸ هزار تومانی بوده که امروز دلار بازاری حدود ۵۰ هزار تومان است.

حاشیه سود شرکت نیز در سه چهار سال اخیر ۱۲ درصد بوده که با توجه به مقایسه با گروه زراعت، با هم‌گروه‌های خود همخوانی دارد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلیل شاهی سقرلو IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    31 3
    باسلام چرا شرکتهای بورسی سودسهامداران حقیقی را بلافاصله پس از اعلام درپورتفوی به حساب سهامداران واریزنمیکنند
    • ناصر IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 0
      طبق قانون جدید چهار ماه مهلت دارن واریز کنند.شرکتها هم بخاطر خودشونم که شده زودتر از چهارماه واریز تمیکنن
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 1
      چون دزدن
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    توروخدا چرا درمورد عرضه اولیه ها تنگ نظری میکنید ؟؟ خب وقتی بازار دو سه ماهه سبزه چرا عرضه نمیکنید ،؟؟
  • غلامی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    راست میگن چرا شرکت ها بعد از اعلام سود در پرتفوی سهامدار سود را واریز نمیکنند
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    تاریخ عرضه اعلام نکرده
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    کی عرضه میشه
  • مرتضی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    چقدر پول می خواد؟ و به هر نفر چند سهم میرسه؟